La màquina que provocarà soroll a la cruïlla de Comte d'Urgell amb Consell de Cent
La màquina que provocarà soroll a la cruïlla de Comte d'Urgell amb Consell de Cent (3Cat)

Sis mesos amb molt soroll: l'avís de Territori per les obres d'ampliació de l'L8 dels FGC

Territori avisa veïns i comerciants de Comte d'Urgell amb Consell de Cent de sis mesos de treballs amb molt soroll per fer la sortida d'emergència del nou túnel

RedaccióActualitzat

Sis mesos amb soroll, molt soroll davant de casa. És l'avís que el Departament de Territori fa a veïns i comerciants de la cruïlla de Comte d'Urgell amb Consell de Cent, a Barcelona, per les obres d'ampliació de l'L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat. 

En aquest punt s'ha d'excavar una sortida d'emergència pel túnel nou que connectarà la plaça d'Espanya amb Gràcia. Ho farà una hidrofresa, una màquina de grans dimensions amb un impacte a la zona que Territori veu "inevitable"

"Ara comencen els sis mesos més sorollosos", apunten fonts del Departament, que alerten que possiblement en alguns moments es pot superar el límit de decibels permesos per normativa, tot i que es tindrà el vistiplau de Medi Ambient.

Veïns i comerciants d'aquesta cruïlla s'han queixat recentment per l'impacte de les obres amb la instal·lació de pantalles que els treuen visibilitat. El govern no preveu ajudes als negocis afectats, però diu que intentarà facilitar-los les coses amb cartells informatius.
 

El perquè del soroll

La hidrofresa ha arribat aquesta setmana a la cruïlla de Comte d'Urgell amb Consell de Cent. Començarà a treballar a finals d'octubre i s'hi estarà sis mesos. Aquests treballs sorollosos es faran de dilluns a dissabte en horari laboral i excepcionalment algun diumenge.

La màquina s'encarregarà de fer les parets del pou de la sortida d'emergència, que arribarà a més de 40 metres de profunditat. Quan acabi, la primavera de l'any que ve, s'excavarà l'interior del pou.

No és el primer cop que es fan aquesta mena de forats a la ciutat. Segons l'Ajuntament, els treballs són equiparables als pous que es van fer als carrers Nàpols i Mallorca per a les sortides d'emergència del túnel de l'AVE.
 

Impacte també a la Gran Via

Les obres d'ampliació de l'L8 també es notaran a la Gran Via entre els carrers Llançà i Vilamarí, on hi haurà el pou d'atac de la tuneladora que excavarà el túnel de 3,7 quilòmetres fins a Gràcia per sota l'Eixample. 

En aquest punt ja s'ha rebaixat el terreny quatre metres i s'ha d'acabar de fer el forat per posar-hi la tuneladora. Aquí es fa amb un sistema de doble cullera perquè el subsol és menys compacte. 

Territori també preveu molèsties per soroll en aquesta zona tot i que en grau més baix que les que hi haurà a Comte d'Urgell amb Consell de Cent. La tuneladora es muntarà la tardor de l'any que ve i començarà a excavar el primer trimestre del 2026.
 

Reunions amb veïns i inspeccions tècniques

Per informar de les afectacions, la Generalitat s'ha reunit amb veïns de la Gran Via. Aquest dijous ho farà amb els de Consell de Cent i la setmana que ve amb els del Parc de Joan Miró, on aniran les terres que excavi la tuneladora.

Els treballs obligaran a fer més de 13.500 inspeccions d'habitatges i locals ubicats a les zones d'influència del túnel i les estacions. També s'auscultaran túnels pròxims, i es comprovarà l'estat d'edificis prèviament inventariats i el de l'Escola Industrial, entre d'altres.

L'ampliació de l'L8 permetrà guanyar tres noves estacions: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. I es reformaran les de plaça d'Espanya i la de Gràcia de la línia del Vallès.

Els treballs tenen una inversió total de més de 400 milions d'euros. La construcció del túnel, les estacions i les sortides d'emergència van començar al gener i tenen una durada aproximada de 58 mesos.
 

 

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públicMetro
Anar al contingut