L'empresa francesa ha rescindit unilateralment el contracte amb Renfe (SNCF)

SNCF trenca amb Renfe i oferirà dos trens d'alta velocitat diaris entre Barcelona i París

El trajecte dependrà directament de l'operadora francesa a partir de l'11 de desembre

Redacció/AgènciesActualitzat

L'empresa ferroviària francesa SNCF començarà a operar el trajecte entre Barcelona i París en solitari a partir de l'11 de desembre. 

Fins ara feia el servei conjuntament amb Renfe, però li ha comunicat la decisió unilateral de trencar la vinculació. Inicialment, volen fer circular dos trens al dia per sentit, el doble que ara, amb una oferta d'alta velocitat amb el nom de TGV inOui

A Barcelona, els trens de SNCF operaran des de l'estació de Sants. Es preveu que també faran parada a Girona, Figueres i ciutats del sud de França, com Perpinyà, Montpeller o Nimes.

L'operadora francesa oferirà dues freqüències diàries, una al matí i una a la tarda, i els bitllets ja es poden comprar, amb tarifes que parteixen dels 39 euros.

En canvi, línies com la que connecta Marsella-Barcelona-Madrid o Barcelona-Lió poden desaparèixer, perquè no té intenció de continuar-les.

Segons ha dit el president de Renfe, Isaías Táboas, després de l'anunci d'SNFC, estan treballant en la futura explotació de serveis comercials d'alta velocitat entre Barcelona-Lió i Madrid-Barcelona-Marsella, amb l'objectiu d'arribar fins a París. 

La col·laboració va arrencar el 2013, a través d'una unió empresarial anomenada Renfe-SNCF en Cooperació i el nom comercial Elipsos. Ara han decidit que hi posen fi a partir del 10 de desembre. L'endemà, el dia 11, diuen que oferiran el servei d'alta velocitat pel seu compte.

 

SNCF Voyageurs és el nom complet de l'empresa del grup públic francès que gestiona el transport ferroviari de passatgers entre França i altres països europeus.

Ara estan pendents que França els autoritzi per continuar oferint també els trajectes que connecten la capital catalana amb altres destinacions franceses. Per la seva banda, Renfe diu que no comparteix les raons esgrimides per SNCF per trencar el contracte.
 

Renfe i SNCF ja competien a la línia Barcelona-Madrid

Tot i que les dues companyies treballaven juntes en la connexió entre ciutats dels dos costats de la frontera, al mateix temps ja són competència pel que fa al corredor Barcelona-Madrid des del maig del 2021.

Tot va arrencar quan Ouigo, la filial espanyola de SNCF, va començar a explotar aquest trajecte. El director general de la societat, David Cortés, havia assegurat que això no suposava cap contradicció.

A aquesta primera línia en competència, fa poques setmanes s'hi ha afegit també el trajecte Madrid-València. Està previst que en el primer semestre del 2023 en llanci igualment una tercera, entre Madrid i Alacant.

L'oferta TGV inOui serà amb trens d'alta velocitat de dos pisos amb capacitat per 509 passatgers. El temps de trajecte entre París i Barcelona, uns 1.000 km, es farà en unes sis hores i mitja segons un comunicat de l'empresa.

 

 
ARXIVAT A:
MobilitatTransport públicFrança
Anar al contingut