Calviño s'ha apropat fins a l'impulsor de la iniciativa quan atenia els mitjans davant del ministeri (EFE / Fernando Alvarado)

"Soc gran, no idiota": 600.000 firmes perquè els bancs atenguin millor la gent gran

La ministra Calviño ha sorprès l'impulsor de la iniciativa explicant-li que a finals de mes tindran a punt un pla amb mesures concretes per aconseguir-ho

RedaccióActualitzat

Carlos San Juan està d'enhorabona. Els darrers mesos aquest home de 78 anys s'ha fet conegut per la campanya "Soc gran, no idiota", que ha aconseguit fer sentir una reclamació cada vegada més freqüent en molts pobles i ciutats: que les entitats bancàries aturin el tancament d'oficines.

Aquest divendres, San Juan ha anat fins al Ministeri d'Economia per entregar les 600.000 signatures que ha obtingut a la campanya a Change.org i s'ha reunit amb el secretari general del Tresor. Però les bones notícies li han arribat a la sortida.

Quan estava atenent els mitjans, la vicepresidenta primera i ministra d'Afers Econòmics, Nadia Calviño, se li ha acostat per prometre-li, davant de les càmeres, que a finals de mes hauran enllestit un pla de "mesures eficaces" per a la inclusió financera, amb especial atenció als serveis a les entitats bancàries.

"Treballem amb aquesta previsió i farem tot el possible per resoldre això", ha asseverat la ministra d'Afers Econòmics davant la sorpresa de San Juan, que no esperava poder-hi parlar. Aquest és el moment:


Calviño ha precisat que la seva àrea manté reunions amb associacions d'usuaris per preparar el pla, que té com a prioritat "acompanyar i donar suport als més vulnerables, sobretot les persones grans".

"Cal garantir un tracte personalitzat, que vostès se sentin ben tractats, estimats, respectats, això és claríssim", ha continuat Calviño, per manifestar la seva confiança que els bancs siguin "conscients i proposin mesures efectives, i no maquillatges". A les entitats també els ha recordat que un bon tracte a la gent gran també millorarà la seva reputació.

Calviño ha concretat que primer hi haurà mesures a curt termini i després treballaran en accions estructurals. "No és una qüestió de la gent gran, és una qüestió de la nostra societat", ha conclòs.


Peticions concretes

La campanya impulsada per aquest pensionista demana un tracte més humà als bancs, amb mesures concretes com una atenció presencial a les sucursals tot el matí i sense limitació d'horari, o que, en cas que es requereixi cita prèvia, es pugui sol·licitar per telèfon.

També reclama que el personal surti a ajudar les persones amb problemes als caixers i que s'elimini el paternalisme que suposa que es demani a la gent gran que vagin acompanyats dels seus familiars per ser atesos a les sucursals o caixers. "Volem mantenir-nos autònoms i no atabalar la família", ha insistit davant la premsa.

Durant la reunió al ministeri, San Juan ha demanat mesures diferenciades per als entorns rurals i urbans: mentre que als primers cal que s'hi posin caixers, a les ciutats, diu, cal acabar amb pràctiques habituals, com ara enviar les persones grans d'una oficina a una altra, al·legant que no és la que els correspon.

Segons un dels membres del comitè del sector financer de la UGT a Catalunya, Tesifón Sánchez, hi ha el compromís d'aturar projectes que pretenien reduir horaris d'oficina. "Anem en bona direcció", ha dit en declaracions al programa "Tot es mou", de TV3.

Davant el compromís de la ministra, l'impulsor de "Soc gran, no idiota" ha dit que està content perquè s'ha aconseguit el que pretenia. "El tema estava molt difús, però ara tinc la immensa sort que hi ha un compromís", ha dit satisfet.

ARXIVAT A:
Banca
Anar al contingut