Spotify incorpora funcions socials i millora la biblioteca musical
Spotify va ser un dels protagonistes del congrés mundial de mòbils. L'empresa era observada pels grans creadors de continguts i pels operadors de dades amb admiració i certa suspicàcia. Ara, aquest servei de "streaming" de música fa un pas de gegant per adoptar les funcions socials que les xarxes d'internet han fet tan populars.
Spotify incorpora funcions de xarxa social, entorn d'un perfil musical editable, amb la capacitat de publicar llistes de reproducció, artistes preferits i cançons més escoltades. L'establiment de la xarxa a Spotify té lloc mitjançant una connexió a la xarxa Facebook, de manera que s'afegeixin els contactes d'aquest lloc. A més, es poden fer cerques d'usuaris per trobar persones o altres usuaris amb afinitats musicals. Les possibilitats són molt variades, perquè amb les noves utilitats és possible saber què escolten els contactes de Facebook, rebre i enviar cançons a aquests contactes, publicar en llocs web de forma molt més simple les preferències i temes concrets i es poden compartir llistes de reproducció.
A banda d'incorporar aquestes funcions socials, Spotify emprèn una altra modificació cabdal que afecta l'organització de les seves biblioteques musicals. En primer lloc, es facilita la connexió entre els temes que l'usuari tingui al seu ordinador i els que emmagatzema Spotify.
Com han explicat els seus creadors, han volgut aportar a aquest lloc de distribució de música amb drets el que han après de Facebok i també de l'iTunes d'Apple, ara com ara el líder en vendes de cançons i aplicacions per a mòbil.
Canvis automàtics
Els usuaris no han de fer res i en els propers dies aniran veient com els apareixen les icones de les noves funcions a la interfície habitual. Ja han començat a aplicar-se i, tal com expliquen en la nota dirigida als usuaris, s'ha d'estendre a tots els usuaris sense una data predeterminada, però més aviat de pressa.
Spotify compta amb més de cinc milions d'usuaris. És un programari de flux de dades musicals que permet escoltar música de forma instantània sense temps de descàrrega. Es va estrenar l'octubre del 2008, dos anys després d'iniciar la seva creació, i és obra de dos joves emprenedors suecs, tot i que l'oficina principal s'ha situat a Londres.
El servei està disponible en països com Suècia, Noruega, Finlàndia, França, la Gran Bretanya i Espanya. Ha firmat acords amb diverses companyies discogràfiques i paga drets als artistes.
A banda d'incorporar aquestes funcions socials, Spotify emprèn una altra modificació cabdal que afecta l'organització de les seves biblioteques musicals. En primer lloc, es facilita la connexió entre els temes que l'usuari tingui al seu ordinador i els que emmagatzema Spotify.
Com han explicat els seus creadors, han volgut aportar a aquest lloc de distribució de música amb drets el que han après de Facebok i també de l'iTunes d'Apple, ara com ara el líder en vendes de cançons i aplicacions per a mòbil.
Canvis automàtics
Els usuaris no han de fer res i en els propers dies aniran veient com els apareixen les icones de les noves funcions a la interfície habitual. Ja han començat a aplicar-se i, tal com expliquen en la nota dirigida als usuaris, s'ha d'estendre a tots els usuaris sense una data predeterminada, però més aviat de pressa.
Spotify compta amb més de cinc milions d'usuaris. És un programari de flux de dades musicals que permet escoltar música de forma instantània sense temps de descàrrega. Es va estrenar l'octubre del 2008, dos anys després d'iniciar la seva creació, i és obra de dos joves emprenedors suecs, tot i que l'oficina principal s'ha situat a Londres.
El servei està disponible en països com Suècia, Noruega, Finlàndia, França, la Gran Bretanya i Espanya. Ha firmat acords amb diverses companyies discogràfiques i paga drets als artistes.