Surt l'últim cotxe de Nissan a Barcelona després de més de 40 anys d'història
- TEMA:
- Nissan
Les fàbriques de Nissan tanquen avui definitivament. De la Zona Franca sortirà l'últim cotxe Nissan construït a Barcelona després d'anys d'història.
La marca portava més de 40 anys produint a Catalunya ininterrompudament. Però la seva història es remunta el doble d'anys enrere, amb la filial de Ford.
Fa un segle, Ford obria al Poblenou de Barcelona i anys després la filial Ford Motor Ibérica. La producció es va interrompre degut a la Guerra Civil. Aleshores l'Estat va nacionalitzar l'empresa i l'any 1954 va passar a ser Motor Ibérica.
Als anys seixanta la producció de la planta Motor Ibérica va traslladar-se a la Zona Franca, la seva ubicació actual. Va ser amb la crisi del petroli que la nord-americana Ford va marxar, i Nissan va comprar-ne la participació.
Aleshores l'antiga Motor Ibérica es convertia en Nissan Motor Ibérica amb el triomf dels japonesos al mercat automobilístic. Entre els èxits de Nissan s'hi troben els models Nissan Patrol i la Vanette.
Després de les victòries de l'empresa, arriba la crisi asiàtica i la del 2008. Nissan s'integra a Renault i generen una aliança que proporciona independència i suma capacitats productives a Europa.
Des d'aleshores, l'empresa anunciava rebaixes de costos, conflictes laborals i altres acords en forma d'ultimàtums. Alguns models de vehicles no van funcionar i la inestabilitat de Nissan al Japó es va veure colpida per la pandèmia.
Els japonesos van anunciar el tancament de la planta de Nissan Barcelona ja fa un any i mig. Durant aquest temps s'han anunciat diverses propostes per reviure la planta de Nissan, entre elles l'última negativa de l'empresa xinesa Great Wall.
Finalment, cap d'elles ha aconseguit que la plantilla de Nissan conservés els llocs de treball ni cap alternativa viable per a l'empresa. Ara tots els treballadors han rebut l'acomiadament i l'últim cotxe surt de la planta.