Locomotora d'un tren de Rodalies
Locomotora d'un tren de Rodalies (ACN/Gemma Sánchez Bonel)

Tall de Rodalies a Tarragona: l'abonament recurrent passa a ser vàlid per als trens regionals

Amb aquesta mesura, Renfe pretén repartir el flux de demanda des de Sant Vicenç de Calders entre trens regionals i de Rodalies

Redacció/AgènciesActualitzat

Renfe amplia, a partir d'aquest dijous, la validesa dels títols i abonaments recurrents gratuïts de Rodalies de Barcelona als serveis de regionals entre Sant Vicenç de Calders i la capital catalana.

La mesura s'ha adoptat per millorar el pla alternatiu de transport per les obres iniciades per Adif l'1 d'octubre al túnel de Roda de Berà.

Amb l'ús de l'abonament recurrent en trens regionals el que es pretén, segons Renfe, és "repartir el flux de demanda" des de Sant Vicenç de Calders entre trens regionals i de Rodalies i, d'aquesta manera, "evitar la saturació puntual que hi ha hagut en alguns trens en hora punta del matí en la línia R2 Sud entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova".

Paral·lelament, Renfe ha anunciat que està implementant ajustaments en la programació del servei per millorar l'operativa ferroviària en el tram Reus-Sant Vicenç de Calders.

Amb aquestes mesures, es reduiran alguns trens en doble composició a la línia R15, i "es mantindrà la màxima capacitat en aquest servei en hora punta de desplaçaments".  

Renfe, Adif i el Departament de Territori de la Generalitat han acordat aquestes mesures en el marc del grup de treball que analitza possibles ajustaments per millorar el pla alternatiu de transport pel tall ferroviari entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders previst fins al març del 2025.

Renfe xifra en un 20% el descens de passatgers 

En la segona setmana des que va entrar en vigor el tall, Renfe ha xifrat en un 20% el descens del nombre de passatgers a la zona de Tarragona.

La companyia ha indicat que la demanda és del 79,7%. I diu que el 37% dels usuaris que continuen optant pel transport públic han utilitzat només el tren (R13, R15 o els trajectes de l'R16 entre Tarragona i Tortosa o R14 entre La Plana-Picamoixons i Tarragona), i que el 63% han optat pel servei d'autobús.

Pel que fa als Avant, Renfe informa que s'han guanyat uns 400 passatgers diaris de mitjana. L'estació del Camp de Tarragona n'ha sumat 300, que baixen al centenar en el cas de Tortosa.

Segons Renfe, una reducció del 20% de la demanda "és habitual" sempre que hi ha modificacions importants del servei, com passa en aquest cas per les obres del túnel de Roda de Berà.

El tall va començar l'1 d'octubre i s'allargarà durant cinc mesos. Renfe ha habilitat 87 autobusos al servei alternatiu per carretera entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders.

ARXIVAT A:
Renfe
Anar al contingut