Talls a l'R3 de Rodalies durant tres mesos per unes obres llargament esperades

Fa 40 anys que els passatgers reclamen millores en aquesta línia, que connecta Barcelona amb Osona, el Ripollès i la Cerdanya
Redacció Actualitzat
TEMA:
Rodalies

Comença una de les obres més esperades a Rodalies, el desdoblament de la línia R3 entre Montcada i Vic, on hi ha via única. Això provocarà un tall del servei ferroviari durant tres mesos.

Des d'aquest dijous al matí, ja no passen trens entre les estacions de Mollet i la Garriga.

I en una segona fase, d'aquí un mes aproximadament, el tall serà entre Parets i la Garriga.

Durant aquesta primera fase de tres mesos --fins a la segona quinzena de gener--, els trens que surtin de Barcelona acabaran el recorregut a Mollet, primer, i a Parets, després. Els que vinguin de la Tor de Querol i Puigcerdà acabaran el recorregut a la Garriga.

Un servei alternatiu d'autobús cobrirà no només el tram del tall ferroviari, sinó que també hi haurà autobusos directes a Barcelona els dies laborables en hores punta des de Centelles i la Garriga:

- Centelles/la Garriga-Barcelona de dilluns a divendres de 6 a 9 h
- Barcelona-Centelles/la Garriga de dilluns a divendres de 16 a 21 h

A la web de Rodalies es poden consultar els horaris del servei mentre durin les obres.

 

12.000 passatgers afectats

Aquestes obres de desdoblament afecten, de moment, un tram de 18 quilòmetres, on Renfe oferirà un servei alternatiu amb autobús.

El tall afecta uns 12.000 usuaris, que veuran incrementat el seu temps de viatge.

Les obres han començat en festiu per minimitzar l'impacte i anar rodant el pla alternatiu per carretera. La prova de foc real serà el primer dia laborable, el dilluns 16.

L'any que ve, però, hi haurà noves fases i més talls. La inversió total prevista és de 155 milions d'euros. Està previst que la via es posi en funcionament el 2025.


Primer dia, primera incidència

Coincidint amb l'inici dels talls, la línia ha registrat una incidència aquest matí. La circulació ferroviària a l'R3 ha quedat interrompuda entre les estacions de Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet per una falta de tensió a la catenària.

Fins a la resolució de la incidència, el servei d'autobusos de la línia s'ha perllongat fins a Fabra i Puig.


Una reivindicació històrica

El desdoblament de les vies és una reivindicació històrica dels usuaris d'aquesta línia, que connecta Barcelona amb Osona, el Ripollès i la Cerdanya. Fa més de 40 anys que l'esperen.

Fins ara, amb el servei per via única --només en algunes estacions hi havia doble via--, el servei és molt lent. Hi ha un tren cada mitja hora, i la més mínima incidència provoca molts problemes i retards.

 

ARXIVAT A:
Rodalies
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut