L'accés a Comte d'Urgell des de Francesc Macià quedarà tallat el 23 de febrer (3Cat/Rubén Cabús Lomba)

El carrer d'Urgell de Barcelona quedarà tallat per les obres de l'L8: consulta les afectacions

La construcció de les noves estacions d'Hospital Clínic i Francesc Macià obligarà a desviar els 50.000 vehicles que ara passen per Comte d'Urgell
Marc Garcia Beumala/Rubén Cabús Lomba Actualitzat
TEMA:
Mobilitat

Les obres per allargar l'L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat a Barcelona obligaran a tallar dos trams del carrer de Comte d'Urgell a principis de 2025 durant un any a l'altura d'Hospital Clínic i a tocar de Francesc Macià.

L'actuació provocarà afectacions al trànsit d'entrada i sortida a la ciutat. Pels dos sentits de Comte d'Urgell passen cada dia més de 50.000 vehicles.

Tot i que s'han previst rutes alternatives, es recomana als conductors evitar aquesta zona perquè s'auguren complicacions de mobilitat.

Els talls es fan per construir les noves estacions d'Hospital Clínic i Francesc Macià que tindrà aquesta línia, que s'allargarà des de plaça Espanya fins a Gràcia, on connectarà amb l'L6 i les línies del metro del Vallès.

Les alternatives per sortir de Barcelona

El primer tall a Comte d'Urgell arribarà a partir del 20 de gener i afectarà el tram entre Rosselló i Còrsega. Això provocarà afectacions al trànsit de sortida de Barcelona.

Com a alternativa s'han previst rutes per Aribau o Casanova per arribar a Còrsega i incorporar-se a l'avinguda Sarrià. A més, es canviarà de sentit un tram de Rosselló entre Entença i Urgell.

 

 

Les alternatives per entrar a Barcelona i evitar Urgell

El segon tall a Comte d'Urgell arribarà a partir del 23 de febrer i afectarà el tram entre la plaça Francesc Macià i el carrer Buenos Aires. Una via d'entrada a l'Eixample per a uns 18.000 vehicles cada dia.

Com a rutes alternatives es planteja girar a Numància des de la Diagonal per no arribar a Francesc Macià. S'espera que s'hi puguin desviar uns 6.000 vehicles diaris.

Per forçar aquest gir, el tronc central de la Diagonal tindrà només un carril entre Numància i Francesc Macià.

Els conductors que arribin a Francesc Macià podran seguir per la Diagonal o bé girar a l'avinguda Josep Tarradellas (tindrà un carril extra de baixada), des d'on podran incorporar-se després a Buenos Aires.

 

Avís als veïns: soroll molt intens durant un any

El Departament de Territori ha demanat disculpes als veïns per avançat per les afectacions que tindran a la mobilitat i també pel soroll que hi haurà amb les obres.

S'alerta de soroll molt intens durant un any, el doble de temps del que pateixen a Comte d'Urgell amb Consell de Cent per les obres d'una sortida d'emergència que han provocat molèsties a veïns i comerciants.

Per construir les estacions, als dos trams afectats es perforarà el subsol per fer pantalles de 82 metres de profunditat i 1,5 metres d'ample en un rectangle que ocuparà tota l'amplada del carrer.

Recreació virtual de l'abast de les obres a tocar de Francesc Macià (Departament de Territori)

La màquina encarregada d'aquestes tasques és una hidrofresa, de 24,5 metres d'alt i uns 15 de llarg, acompanyada de grues auxiliars de dimensions similars.

Per protegir els veïns d'aquesta zona d'obres, es col·locaran pantalles acústiques de 3 metres d'altura i no de 6 com a Consell de Cent per evitar que tinguin grans murs a les finestres.

Tot i que la previsió inicial era no haver de tallar el trànsit a Comte d'Urgell, s'han hagut de refer els plans inicials perquè la maquinària disponible requereix més espai. Però s'espera escurçar els terminis.

Les obres han de durar un any, però des de Territori reconeixen que són uns treballs complexos. Els detalls s'explicaran als veïns aquest dijous en una reunió.

 

ARXIVAT A:
Infraestructures Mobilitat
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut