Tarragona, port preferit dels superiots de magnats de l'Orient Mitjà i els Estats Units
Aquesta tardor, la marina del port s'ha omplert amb una trentena d'embarcacions que han generat un moviment de més d'un miler de treballadors
La marina de Tarragona és l'única de l'estat amb capacitat d'acollir una dotzena de iots de més de 100 metres d'eslora, com ha fet aquest novembre.
Fins aquí arriben grans embarcacions per sotmetre-les a treballs de reparació i manteniment després de passar l'estiu al Mediterrani i abans de posar rumb al Carib, on s'estan durant l'hivern.
El gerent de Marina Port Tàrraco, Marc Colls, diu que tenen un perfil molt concret: "Els propietaris dels vaixells més grans són persones que tenen grans fortunes procedents de països de l'Orient Mitjà, com l'Aràbia Saudita, i dels Estats Units".
L'atractiu de Tarragona
Les drassanes que construeixen aquests iots han convertit el port de Tarragona en un dels seus referents i hi estan desplaçant tècnics especialistes per poder atendre els serveis postvenda d'aquestes embarcacions.
Colls assegura que el sector nàutic ha trobat facilitats aquí perquè té uns proveïdors molt similars als de la indústria petroquímica establerta a Tarragona:
"Els sistemes que porten els vaixells estan pensats per fer-se servir al mar amb aigua salada i en entorns molt hostils. Són el mateix tipus de tubs, bombes o altres materials que utilitza la indústria química."
Impuls de l'economia local
El port calcula que aquesta tardor han arribat a treballar a la marina més de 400 treballadors. Segons Colls, molts d'ells arriben d'empreses locals. També hi ha uns 150 tècnics especialistes procedents de l'estranger.
"Els sistemes dels iots requereixen l'atenció de professionals especialitzats que fan arribar a Tarragona els mateixos fabricants. Moltes vegades també requereixen el suport de tècnics locals."
A més, cal tenir en compte que, entre els prop de 30 iots amarrats aquest mes a Tarragona, sumen uns 500 membres de tripulació.
Fins a 2.600 euros per nit
Una embarcació de 100 metres d'eslora paga 1.300 euros cada nit. La xifra, però, pot superar els 2.600 euros diaris per a embarcacions de 160 metres d'eslora.
Són tarifes que es poden reduir un 40% per a estades d'entre 3 i 6 mesos. Segons Colls, el preu no és un factor determinant per a aquest tipus de clients:
"El preu de l'estada representa un percentatge molt baix del pressupost total que comporta tenir operatius iots com aquests."
Marina Port Tàrraco té una trentena de punts d'amarratge. Aquest octubre no ha pogut atendre tota la demanda.
- ARXIVAT A:
- Turisme