Frankfurt

El Tavascan, el Cupra cent per cent elèctric que Seat ha presentat a Frankfurt

El Seat Cupra i altres novetats del grup automobilístic Volkswagen s'han presentat al saló de l'automòbil

RedaccióActualitzat

La novetat més esperada del grup automobilístic Volkswagen és el cotxe Seat Cupra Tavascan, presentat al saló de l'automòbil de Frankfurt. És un cotxe que avança les línies de disseny i la tecnologia que tindran els pròxims models de la companyia. El Tavascan és un prototip cent per cent elèctric, amb dos motors i una autonomia de 450 quilòmetres.

El Tavascan comptarà amb 306 CV (225 kW), gràcies als seus dos motors elèctrics -un a cada eix del vehicle- i unes bateries d'ions de liti amb capacitat per a 77 kWh. La seva resposta, en termes de velocitat, passa per arribar als 100 quilòmetres per hora en menys de sis segons i mig.

 

 

El Cupra Tavascan és el primer model 100% elèctric de Seat dissenyat aquí (EFE)


El president de Seat, Luca de Meo, en destacava aquesta capacitat al saló de Frankfurt:

"És un cotxe elèctric que té uns avantatges a nivell d'utilització. És molt silenciós, té una bona acceleració. L'arquitectura del vehicle et permet tenir molt espai interior. És molt agradable de conduir."

L'aspecte del nou cotxe serà el d'un SUV, però amb un disseny més esportiu, és a dir que combina el pragmatisme d'un turisme amb la robustesa d'un totterreny.
 

De moment, Seat no ha confirmat quan arribarà aquest Tavascan al mercat, tot i que, per anteriors informacions, el seu llançament s'estima que tindrà lloc entre el 2020 i el 2021.

 

Altres novetats

El grup també ha presentat el nou Volkswagen ID.3, el primer cotxe exclusivament elèctric de la marca, que es posarà al mercat l'any que ve. Té una autonomia d'entre 300 i 400 quilòmetres i unes dimensions similars a les del Golf.
 

Prototips del model Volkswagen ID.3 (Foto: Reuters) 


S'afegeixen a l'el-Born i el Mii electric de Seat i al Tarraco híbrid endollable, que també s'ha presentat al saló i que llançaran ben aviat al mercat.

Un altre fabricant del grup, Porsche, ha presentat el Tycan T, destinat a competir amb el luxe de Tesla.

L'aposta elèctrica és ben visible en totes les marques al Saló de Frankfurt.

Opel hi presenta el Corsa elèctric, que es fabricarà a Saragossa. I l'alemanya BMW, el Mini elèctric.

Sobten tantes novetats quan el mercat elèctric és encara tan reduït a Europa i la majoria de conductors continuen desorientats sobre quin tipus de motor comprar.

A partir del gener, els fabricants hauran de compensar les vendes dels cotxes més contaminants amb els d'emissions zero si no volen rebre sancions molt greus de la Unió Europea.

 

ARXIVAT A:
Medi ambientMobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut