Entrada d'una botiga de Cortefiel (Europa Press)

Tendam avisa ara d'un ciberatac que va afectar clients de Springfield i Women'secret fa un mes

L'OCU carrega contra el grup Tendam, al qual també pertany Cortefiel, i proposa que es multi les empreses que exposin tant de temps els clients
Redacció
TEMA:
Ciberdelicte

El grup tèxtil Tendam, que té marques com Women'secret, Springfield o Cortefiel, ha avisat aquest dimarts els seus clients més fidels que fa més d'un mes, el 5 de setembre, va patir un atac informàtic.

Ho ha fet amb un correu electrònic en el qual admet que els atacants van robar les dades personals dels clients que pertanyen als clubs de fidelitat de les marques.

En concret, nom i cognoms, DNI, adreces postals i electròniques i número de telèfon, però asseguren que no dades encara més sensibles, com números de targetes de crèdit o contrasenyes.


OCU: "La rapidesa és vital"

L'Organització de Consumidors i Usuaris, l'OCU, ha criticat durament Tendam per haver trigat tant a avisar els seus clients, perquè ha donat massa marge als lladres de les dades per intentar estafar-los.

Segons l'OCU, un cas com aquest s'hauria de penalitzar amb multes a l'empresa per impedir que les dades dels clients quedin exposades massa dies:

"Una demora que, al nostre parer, l'Agència Espanyola de Protecció de Dades hauria de castigar amb multes que ajudessin a fer calar la idea que la rapidesa és vital."

Façana de la seu del grup Tendam, que té marques com Cortefiel, Women'secret i Springfield (Europa Press)

Ho van comunicar quan ja corria pels mitjans

De fet, en el text rebut pels clients, el grup Tendam reconeix que ha fet el comunicat quan els clients "possiblement" ja sabien què havia passat perquè alguns "mitjans de comunicació" ho havien explicat.

El comunicat afirma que "va adoptar immediatament les mesures de seguretat necessàries" i que ho va comunicar a "les autoritats competents", també a l'agència de protecció de dades, però els demana precaució:

"Li demanem que estigui atent a comunicacions atípiques o sospitoses que tinguin relació amb les seves dades personals i desconfiï de correus electrònics, trucades missatges SMS o WhatsApp el remitents dels quals no tingui identificat."

A la petició de multes per la demora en l'avís als clients, l'OCU també proposa sancionar les empreses quan es demostri que han estat negligents en la protecció de les dades, i també que hagin d'indemnitzar els afectats.

En aquest tuit es pot llegir el comunicat sencer que ha enviat Tendam als clients dels clubs de fidelitat:

 

 

ARXIVAT A:
Comerç Ciberdelicte
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut