El tren recorrerà en alguns diumenges escollits part del trajecte de la línia del Vallès
El tren recorrerà en alguns diumenges escollits part del trajecte de la línia del Vallès (Territori)

Torna el Granota, l'històric tren que fa 27 anys que va fer l'últim viatge

El tren farà els primers trajectes oberts a la ciutadania els diumenges 21 de maig i 4 de juny amb un recorregut entre l'estació de Les Planes i les de Rubí, Terrassa i Sabadell

RedaccióActualitzat

Un viatge en tren a mitjans del segle XX. Això és el que vol oferir el Tren Granota, l'històric i emblemàtic tren de Ferrocarrils de la Generalitat que ha tornat a circular, 27 anys després del seu últim trajecte. Ho ha fet en un primer viatge de prova, entre Les Planes i les estacions de Sabadell i Terrassa. A partir del 21 de maig ja estarà obert a la ciutadania en dates seleccionades.

Al Granota el van batejar així els mateixos ciutadans, pel seu característic color blanc i verd i pels fars superiors davanters, que recorden aquest simpàtic animal. En realitat es diu UT-400.

L'últim viatge el va fer el 1996, però va ser un tren molt popular als anys 50 i 60 del segle XX. Forma part del patrimoni preservat d'FGC, que li ha rentat la cara per poder-lo tornar a posar en funcionament.


Primer viatge d'autoritats

El conseller Fernàndez amb l'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, i el president de Ferrocarrils, Toni Segarra, han estat els primers passatgers.

En aquest trajecte de prova encara no hi podia pujar la ciutadania. Ferrocarrils de la Generalitat ha provat així el servei a la línia Barcelona-Vallès.


El Tren Granota passarà a formar part de l'oferta de trens turístics que, sota la marca genèrica de Turistren, es gestiona des d'FGC Turisme com el Tren dels Llacs, el Tren del Ciment, el Funicular de Gelida, el Cremallera de Núria i el Cremallera i Funiculars de Montserrat.


Quan s'hi podrà pujar

L'emblemàtic vehicle oferirà els primers trajectes oberts a tota la ciutadania els diumenges 21 de maig i 4 de juny.

El recorregut serà entre l'estació de Les Planes i les estacions de Rubí, Terrassa i Sabadell. A la tardor, està previst que es tornin a programar més viatges en diumenges puntuals.

Entrar en un dels vagons del Granota és com fer un viatge a 70 anys enrere
Entrar en un dels vagons del Granota és com fer un viatge a 70 anys enrere (Territori)

Per accedir-hi, caldrà disposar d'un bitllet integrat o d'un títol propi d'FGC per a la línia del Vallès. També s'hi podrà accedir comprant un bitllet senzill.

Durant els dies de funcionament, el Tren Granota farà sis trajectes per les vies de la línia Barcelona-Vallès:

Rubí - Les Planes (9.18-9.37), Les Planes - Terrassa (10.04-10.46), Terrassa - Les Planes (11.37-12.17), Les Planes - Sabadell (12.34-13.16), Sabadell - Les Planes (13.26-14.07) i Les Planes - Rubí (14.34-14.54).

Segons FGC, a cada viatge, el tren s'aturarà a totes les estacions intermèdies, on els viatgers podran pujar i baixar del vehicle.
 

La història del Granota, una estrella de mitjans del segle XX

L'UT-400 ofereix ara viatjar com si estiguéssim als anys 50 del segle passat, amb seients de fusta inclosos.

El Granota es va fer molt popular a mitjan segle XX. El vehicle va estar en servei entre els anys 1944 i 1996.

Es va construir durant la postguerra, dissenyat pels enginyers de Sarrià. Per a la seva època, el Granota era un tren d'aspecte i tecnologia modern.

64 seients per vagó, l'aforament del Tren Granota
64 seients per vagó, l'aforament del Tren Granota (Territori)

Es volia modernitzar els vells vehicles que cobrien el servei des de Sarrià fins a Les Planes, Sant Cugat, Rubí, Terrassa i Sabadell, unes línies estrenades entre els anys 1916 i 1922.

Ferrocarrils de la Generalitat es va fer càrrec de l'explotació d'aquestes línies el 1979 i va heretar els trens. Quan el 1996 es van substituir per la sèrie 112, tres dels cotxes més ben preservats es van conservar com a material històric.

Ara, el comboi reviu, restaurat i revisat tècnicament. Per tal de poder posar-lo en circulació, Ferrocarrils també ha hagut de fer formació teòrica i pràctica dels maquinistes que els conduiran.

ARXIVAT A:
TurismeTransport públic
Anar al contingut