Tornada a l'escola amb les rondes a ple rendiment i amb vaga al Trambaix
La ronda de Dalt, que ha concentrat retencions tot l'estiu, recupera els tres carrils i el Trambaix ha convocat aturades parcials a les hores punta de matí i tarda
Aquest dilluns, amb la tornada a l'escola, les rondes i els carrers de Barcelona recuperen el trànsit habitual, després d'un estiu d'obres. L'actuació que ha provocat més problemes, amb moltes retencions, ha estat la de la ronda de Dalt, per cobrir el tram entre les sortides 5 i 6, entre l'IES Vall d'Hebron i l'avinguda de Vallcarca, ja que s'ha perdut un carril per sentit durant més de dos mesos.
Els tres carrils habituals s'han restablert aquest diumenge, després dels talls nocturns d'aquest cap de setmana per enllestir els treballs, que continuaran parcialment fins a la nit de dimarts.
La pluja de les últimes hores no ha afectat les obres, que han acabat a temps, i l'augment del trànsit no coincidirà amb les restriccions, segons ha confirmat l'Ajuntament de Barcelona.
El tram de la Ronda de Dalt entre els accessos 5 i 6 recupera els tres carrils!
Barcelona Mobilitat (@BCN_Mobilitat) September 8, 2024
Els treballs han finalitzat abans del previst i ja s'han obert els carrils ràpids en tots dos sentits.
Tot i així, encara hi haurà talls nocturns fins l'11 de setembre.https://t.co/wv8QOqATn7
Aturades parcials al Trambaix
Pel que fa al transport públic, la primera setmana de curs coincidirà amb una vaga al Trambaix, els dies 9, 10 i 13 de setembre.
El comitè d'empresa de Trambaix UTE, l'empresa que opera el tramvia, ha convocat aturades en dues franges: de 7 a 9 del matí i de 5 a 7 de la tarda, amb uns serveis mínims del 40%.
⚠️Avís important
TRAM Barcelona (@TRAM_Barcelona) September 6, 2024
➡️Convocatòria de vaga del personal de Trambaix el 9, 10 i 13 de setembre, entre les 7 h i les 9 h i entre les 17 h i les 19 h. El Departament d'Empresa i Treball ha fixat el 40% de serveis mínims durant les franges horàries afectades.
🔗https://t.co/yZsxC1Rh9L pic.twitter.com/NeB2KwOFFK
Els treballadors denuncien la pèrdua de qualitat del servei, que afecta la seva seguretat i la dels usuaris.
El comitè lamenta que els passatgers s'han multiplicat per sis des que va començar a funcionar el servei fa vint anys, però que "aquest augment no ha estat acompanyat d'una ampliació proporcional als recursos".
Asseguren que operen amb el mateix nombre de vehicles i de conductors que el 2004, i amb menys inspectors i vigilants i que la plantilla suporta una sobrecàrrega de treball amb conseqüències per a la seva salut. També assenyalen un "dèficit de manteniment", que repercuteix negativament en la seguretat.