Trens amb 10 vagons a l'R1 de Rodalies: "Ara vas com una persona i no com una sardina."

Alguns combois ja poden ser de doble composició després de les obres per allargar les andanes a l'estació barcelonina d'Arc de Triomf

RedaccióActualitzat

La línia R1 de Rodalies, la del Maresme, ha ampliat alguns dels trens, que ara poden portar unes 2.000 persones, unes 500 més que abans. 

Els usuaris d'aquesta línia, acostumats a anar drets en hora punta, han començat a notar la diferència. "He pujat a l'hora de sempre i he pogut seure; normalment no podia mai", explica la Rosa.

Una altra usuària, Rosa Barquero, diu que a vegades havia de deixar passar el tren al Masnou perquè no hi cabia: "He notat que ha tardat a arribar, però el tren no estava ple."

"He pogut seure al Clot", relata Mari Carmen Fernández, que es conforma si als trens de Rodalies pot viatjar "com una persona i no com una sardina".
 

"Volem que la línia funcioni"

Renfe ha pogut augmentar l'oferta després de les obres per allargar les andanes a l'estació d'Arc de Triomf, a Barcelona. D'aquesta manera, ja s'hi poden aturar els trens de doble composició.

Aquests combois permeten sumar 10 vagons, de moment en alguns trajectes entre l'Hospitalet de Llobregat, Mataró i Arenys de Mar. En pròximes fases s'espera arribar a tota la línia, fins a Maçanet-Massanes. 

L'allargament d'andanes a Arc de Triomf permet que s'aturin els trens dobles
L'allargament d'andanes a Arc de Triomf permet que s'aturin els trens dobles (3Cat)

L'augment de la capacitat als trens de l'R1 era una notícia llargament esperada. Els usuaris demanen també que els trens circulin amb puntualitat.

El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, assegura que aquest és l'objectiu del traspàs de Rodalies que s'ha de començar a fer efectiu aquest any.

"Quan les línies funcionen, la gent agafa el tren. I això és el que volem fer nosaltres amb el traspàs de Rodalies, que la línia funcioni i que hi hagi seguretat."

L'augment de capacitat a l'R1 culminarà amb l'arribada de nous trens i, segons Renfe, en cap cas afectarà l'oferta habitual de la resta de línies de Rodalies.

Des de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, Pau Noy Serrano creu que s'ha d'apostar més pel tren i connectar les principals ciutats de la segona i tercera corona metropolitana amb Barcelona en 20 minuts.

ARXIVAT A:
InfraestructuresMobilitatRenfeRodalies
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut