Renfe aparta els dos treballadors investigats per possibles sabotatges els dies de vaga

El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha explicat que aquests treballadors haurien donat "ordres incorrectes", que van ser la causa dels retards que hi va haver aquest dimarts i el passat 26 de març
Redacció Actualitzat
TEMA:
Rodalies

Renfe ha decidit apartar temporalment del seu lloc de feina els dos treballadors investigats per possibles sabotatges durant els últims dies de vaga a Rodalies. 

Aquests treballadors podrien haver donat --premeditadament-- ordres incorrectes que haurien comportat la supressió de trens aquest dimarts al vespre i el passat 26 de març. 

Una d'aquestes possibles accions s'hauria comès ahir al voltant de les 7 de la tarda, quan es va comunicar una incidència a l'estació de l'Hospitalet que va obligar a suprimir desenes de trens de les línies R1, R3 i R4. 

El director de Rodalies, Antonio Carmona, n'ha parlat així entrevistat per 3Cat.

"Personal de l'Hospitalet va donar indicacions incorrectes i això va provocar aquesta supressió de trens que no s'hauria d'haver produït. Una vegada es va detectar, ara està en mans de l'assessoria jurídica per determinar quines accions s'han de dur a terme"

Carmona ha posat un exemple del tipus d'acció premeditada que s'està investigant: 

"Comunicar-li a un maquinista, o personal de conducció o intervenció, que el tren que anava a fer, finalment no circula" 

Una acció similar s'hauria produït dimecres passat, dia 26, que, com ahir, també hi havia vaga i va afectar els trens regionals.

Carmona ha deixat per als resultats de l'informe que fa l'assessoria jurídica de Renfe si hi ha pogut haver o no cap vinculació dels fets amb els sindicats convocants de la vaga.


Investigació inèdita

Antonio Carmona també ha subratllat que "una investigació d'aquest tipus, jo que porto 25 anys a Renfe, no l'havia viscut. És un fet que no es pot tolerar i és per això que està en mans de l'assessoria jurídica".

També ha volgut deixar clar que "no representen els treballadors de Renfe a Catalunya".


Crítiques sindicals a Carmona

El Sindicat Ferroviari, un dels convocants de la vaga d'aquest dimarts i del passat 26 de març, ha carregat contra el director de Rodalies, Antonio Carmona, a qui han acusat de fer declaracions "molt greus i rotundament falses".
 
En un comunicat, aquest sindicat minoritari a Renfe diu que les declaracions de Carmona, que ha apuntat a dos treballadors com a responsables d'un suposat sabotatge, "demostren un nerviosisme per part de la direcció de l'empresa fruit de la seva pròpia incompetència". 
 
Afegeixen que en els últims 40 anys no havien viscut mai una situació similar i que les declaracions de Carmona pretenen "posar la plantilla davant del punt de mira de tota la ciutadania, que reclama un servei digne". 


Nova jornada de desgavell

Aquest dimarts a la tarda hi ha tornat a haver retards de fins a 30 minuts a les línies R1, R3 i R4. A més, una avaria d'un tren a Passeig de Gràcia a les 17.30 es va sumar a les demores i anul·lacions causats per la jornada de vaga convocada pels sindicats minoritaris. 

Aquest dimarts, els sindicats CGT, SF Intersindical i Alferro havien convocat l'última jornada d'aturades per protestar contra el traspàs de Renfe a la Generalitat.

La incidència més important de la tarda va ser a les línies R1, R2 i R4, que des de les 17.30 van acumular demores superiors als 30 minuts en alguns casos.

La vaga va suposar la supressió de 14 trens de Rodalies.  Les línies més afectades van ser l'R2 Sud, amb cinc cancel·lacions i l'R4, amb quatre. També es van suprimir quatre trens regionals.

Estació de Cerdanyola del Vallès, on aquest matí no circulava cap tren a l'R7 (ACN)

A causa de la convocatòria de la vaga, a les 19.00 l'R7 també va haver de reduir la circulació de trens a un per hora i sentit. Els viatgers van disposar dels trens de l'R4 fins a Cerdanyola del Vallès i de l'autobús e-3 entre Barcelona, Cerdanyola del Vallès i la UAB. 

Aquesta mateixa línia va suspendre la circulació des de dos quarts de set del matí fins a les 12 hores per falta de maquinistes. Anar aquest dimarts a la Universitat Autònoma de Barcelona ha estat una odissea. 

Renfe també reconduïa els viatgers de Fabra i Puig cap a l'R4 --una de les línies amb més trens suprimits-- perquè poguessin arribar, amb sort, a Cerdanyola del Vallès i allà agafar un bus exprés fins a la UAB. Però aquests busos ni tan sols s'aturaven a l'estació de Rodalies de tan plens que anaven.

Carmona ha xifrat el seguiment de la vaga en un 10% i ha valorat que els trens han funcionat "amb relativa normalitat" amb "alguna incidència puntual".

La vaga també va afectar l'alta velocitat. Es van suspendre set trens: dos AVE cap a Madrid, un AVE que provenia de la capital espanyola, dos Avant Barcelona-Figueres i dos Alvia, un Barcelona-Bilbao i un Bilbao-Barcelona.
 

Un tren avariat a l'estació de Passeig de Gràcia

A les 17.30, a la jornada de vaga s'hi sumava l'avaria d'un tren a l'estació de Passeig de Gràcia. La incidència va obligar els passatgers a baixar dels vagons i va comportar el desallotjament de les andanes per part de la Guàrdia Urbana i els Bombers per evitar aglomeracions perilloses.

Diversos usuaris van recollir el moment de desconcert a les xarxes socials:

A dos quarts de set, Rodalies va poder retirar el comboi afectat de l'estació de Passeig de Gràcia. L'incident va provocar afectacions en la circulació de trens entre l'estació de França i Sants.

Les línies afectades van ser l'R2 Sud, una de les línies més impactada per la jornada de mobilitzacions dels sindicats, així com l'R14, R15, R16, R17, R2 Nord i R11 acumulant demores de fins a 1.30 h.

La portaveu de la plataforma d'usuaris Dignitat a les Vies, Anna Gómez, ha assegurat que a causa de l'accident no ha sortit cap tren de l'estació de França durant 2.45 h fins que s'ha restablert la circulació per via única.
 

Breu interrupció de l'L5 a Sants

Durant uns minuts, les incidències de Rodalies van coincidir amb una breu interrupció del metro L5 de Barcelona a l'estació de Sants. 

TMB advertia que l'interval entre trens podia ser superior a l'habitual en els moments immediats a l'aturada.

 

ARXIVAT A:
Rodalies
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut