Tres accidents de tren al mateix punt de l'estació de Mataró els últims anys

L'accident d'aquest dimarts va provocar una quinzena de ferits lleus i encara s'ha de determinar la causa de l'accident

Anna LasagaActualitzat

Un tren de l'R1 va xocar, aquest dimarts, contra un topall de final de via, a l'estació de Mataró, i va provocar una quinzena de ferits. No és la primera vegada que passa; ja hi ha hagut tres accidents els últims onze anys al mateix punt.

El 2012 un comboi també va xocar amb el final de via, amb el resultat d'una desena de ferits. L'impacte a la cabina va ser molt important: el maquinista va patir ferides greus i el tren es va haver de treure amb una grua de grans dimensions. El 2009, mateix punt i mateixa situació: en aquell cas, amb cinc passatgers ferits per contusions.

Encara està per determinar la causa de l'accident d'aquest dimarts, però en els dos anteriors es va concloure que havia estat una errada humana del maquinista a l'hora d'aproximar-s'hi.

Serveis mèdics traslladen un dels ferits en l'accident de tren a l'estació de Mataró

Tot i això, a l'informe fet pel Ministeri de Foment el 2012 ja es recomanava posar uns topalls hidràulics per minimitzar el risc d'accident. Han passat 8 anys i no s'ha fet.

Isidre Gavín i Valls, secretari d'Infraestructures i Mobilitat Generalitat de Catalunya, diu que aquest fet és una mostra més d'una falta d'inversió crònica que es porta arrossegant des de fa molt anys.

"Aquest famós pla de Rodalies, que es va anunciar fa deu anys i només s'ha complet el 14%, ens posa en evidència una cosa que ja sabíem, però igual la ciutadania no, i és que hi havia una part important d'inversions en sistemes de seguretat o prevenció d'accidents."

Segons Adif, està previst instal·lar-hi els topalls, però l'obra encara es troba en procés de contractació.

Un dels accidents més greus d'aquest tipus va ser el que hi va haver fa tres anys a l'estació de França. En aquell cas, hi va haver una cinquantena de ferits, alguns de greus, i allà sí que, a començaments d'aquest any, s'hi van col·locar topalls hidràulics per minimitzar el risc d'accident.

 

 

ARXIVAT A:
RenfeMobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut