TV3 i Catalunya Ràdio s'adhereixen al projecte internacional "Covering Climate Now", sobre la crisi climàtica
Una iniciativa de més de 170 mitjans de tot el món que es comprometen a donar la rellevància que correspon a una qüestió tan greu com la crisi climàtica
TV3 i Catalunya Ràdio s'han adherit a "Covering Climate Now", una iniciativa sobre la crisi climàtica mundial i la presència que té en el sector dels mitjans de comunicació, molt inferior a d'altres àmbits com per exemple el científic.
Aquest projecte està format per més de 170 mitjans de tot el món, des de premsa online o escrita com ara "The Philadelphia Inquirer" o "Nature", fins a televisions i ràdios, com per exemple la CBS News, passant per periodistes de renom molt relacionats amb aquesta causa, com ara Bill McKibben o institucions com la Universitat de Boston.
La iniciativa va arrencar a través de les revistes "The Nation" i "Columbia Journalism Review", en associació amb el diari "The Guardian" i representa el primer grup de mitjans de comunicació destinat a unificar esforços per combatre la crisi climàtica des del periodisme.
Els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) donaran visibilitat i rellevància a la crisi climàtica davant d'una qüestió tan greu com aquesta i fomentar així la consciència social i la magnitud d'un problema actual que té una presència més aviat escassa en la informació que arriba al ciutadà.
Aquesta iniciativa es materialitzarà amb una programació que donarà visualització a la defensa del medi ambient durant la setmana del 16 al 23 de setembre, dia en què tindrà lloc la Cimera Internacional d'Acció Climàtica que ha organitzat el secretari General de l'ONU, Antonio Gutierres, a Nova York.
Contaminació a Barcelona (Alfons Puertas)
Declaració "Els mitjans de comunicació i el canvi climàtic"
Fa uns mesos, la CCMA ja es va adherir al decàleg "Els mitjans de comunicació i el canvi climàtic", una declaració elaborada per la Fundació Ecologia i Desenvolupament (ECODES) i el Grup d'Investigació Mediació Dialèctica de la Comunicació Social (MDCS) de la Universitat Complutense de Madrid, amb la col·laboració d'un grup de periodistes i comunicadors especialitzats, que proposa a empreses i professionals el compliment de deu punts relacionats amb la comunicació de tots els aspectes relacionats amb el fenomen del canvi climàtic.
Aquesta declaració proposa promoure la freqüència i la continuïtat d'informació de qualitat sobre canvi climàtic. Per això, suggereix establir seccions fixes en els programes de ràdio i televisió, destinades a abordar temes relacionats amb la sostenibilitat i el canvi climàtic, emprant els diversos formats i fórmules narratives audiovisuals existents, més enllà de la clàssica peça informativa. Així mateix, destaca la necessitat d'incidir no només en els impactes del canvi climàtic, sinó també en les causes i les solucions.