Captura dels perfils de Twitter de Rosalía, el papa, Katy Perry i Bill Gates amb la marca de verificació
La marca ha reaparegut tres dies després que Twitter les eliminés als comptes que no pagaven

Twitter fa marxa enrere de nou, ara tornant la verificació gratis als comptes de personalitats

El distintiu blau ha reaparegut sense avís previ als comptes amb més seguidors; aparentment, als que n'acumulen més d'un milió

RedaccióActualitzat

Twitter s'ha tornat a fer enrere. Tres dies després de retirar la marca de verificació blava als comptes que no pagaven per tenir-la --7,29 euros al mes--, el símbol ha tornat a aparèixer als comptes de personalitats, famosos, artistes o esportistes que l'havien perdut.

La xarxa social d'Elon Musk no ha fet cap anunci respecte a això, però sembla que la marca ha reaparegut als comptes amb més d'un milió de seguidors. Per exemple, els de Rosalía, Katy Perry, el papa Francesc o Cristiano Ronaldo. No obstant això, també l'han recuperat usuaris que no arriben a aquest nombre.

Si es prem sobre la marca de verificació de tots aquests comptes, apareix el missatge: "Aquest compte està verificat perquè estan subscrits a Twitter Blue i han verificat el seu número de telèfon".

Davant d'això, algunes de les personalitats que han recuperat la insígnia han manifestat el seu malestar, perquè asseguren que no han accedit a pagar la subscripció de Twitter Blue i que la marca els ha aparegut al costat del nom per sorpresa.

"La meva marca blava ha reaparegut. No hi tinc res a veure i definitivament no estic pagant", ha piulat el Nobel d'Economia Paul Krugman. El mateix Musk li ha respost amb aquesta imatge: un nen plorant amb una marca de verificació.

Entre els comptes que han recuperat el distintiu blau també hi ha mitjans de comunicació i agències de notícies que tampoc havien accedit a pagar els prop de 8 euros mensuals, com són Reuters, AP, AFP o EFE.

El percentatge d'usuaris ja verificats que s'havia abonat a Twitter Blue per conservar la marca era minúscul. Amb tot, Musk feia broma a Twitter anunciant que havia començat a pagar personalment subscripcions a Twitter Blue a tres famosos: l'actor William Shatner, el jugador de bàsquet LeBron James i l'autor Stephen King.

King feia aquest tuit explicant que mantenia la marca de verificació sense pagar i sense facilitar el seu telèfon i Musk li responia: "De res. Namasté."

I Stephen King encara va continuar, amb un altre tuit en què valorava que Musk hauria de destinar els diners de la seva subscripció a una ONG que treballa a Ucraïna. I aquesta matinada piulava satisfet que, segons ell, el multimilionari ha donat 100 milions de dòlars:

A banda del distintiu, la subscripció a Twitter Blue ofereix altres avantatges com poder editar els tuits, publicar contingut de fins a 10.000 caràcters i aconseguir que l'algoritme de la plataforma mostri més els tuits.

En el cas del papa Francesc, que també havia perdut la marca, els seus comptes --en té en diversos idiomes-- han aparegut amb un distintiu gris, que es descriu així: "Aquest compte s'ha verificat perquè és un compte de govern o d'una organització multilateral."

Polèmica també per la marca als mitjans públics

La setmana passada, Twitter també ja es va fer enrere d'una altra decisió que afectava les marques de mitjans de comunicació públics. A tots aquests comptes, com el de la BBC, RTVE o el de TV3, hi va aparèixer una etiqueta que els marcava com a "mitjà finançat pel govern" i "mitjà afiliat a l'estat".

Davant les queixes, en considerar que el distintiu --utilitzat fins aleshores en mitjans públics xinesos o russos-- qüestionava la seva imparcialitat, la xarxa social va decidir retirar-los.

ARXIVAT A:
Xarxes socials Twitter
Anar al contingut