Twitter recula després de provocar el caos amb comptes falsos verificats

L'accés de pagament a la verificació d'usuaris genera un caos a Twitter, que s'ha omplert de trols que es fan passar per personalitats i empreses
Redacció Actualitzat
TEMA:
Twitter

El terrabastall que ha provocat l'arribada d'Elon Musk a Twitter pot acabar portant la companyia a la fallida. El rebombori creat pel magnat amb els acomiadaments massius i els comptes verificats, sumat a la fugida d'anunciants, ha posat la famosa xarxa social a la corda fluixa.

L'últim episodi és una marxa enrere. La plataforma ha aturat aquest divendres l'accés al seu servei de pagament Blue, que des de fa uns dies donava als subscriptors el símbol blau d'usuari verificat a països com els Estats Units, el Canadà i Nova Zelanda.

El moviment de la companyia és un intent de frenar l'allau de falsos verificats que es feien passar per companyies i personatges públics, que ha provocat, en alguns casos, greus danys a la seva imatge.


Patacada a la borsa per un fals verificat

És el cas de la farmacèutica Eli Lilly, que ha caigut a la borsa després d'un d'aquests missatges falsos. Les accions de la companyia van caure aquest divendres a Wall Street després que l'empresa fos víctima d'una broma a Twitter, en què un usuari amb la marca blava es va fer passar per la farmacèutica per anunciar que la insulina passava a ser de franc.

Les accions d'Eli Lilly han perdut més d'un 4% i la mateixa empresa ha hagut de sortir a la xarxa a demanar disculpes i recordar quin és el seu usuari de Twitter oficial:


Eli Lilly no ha estat l'única víctima. Aprofitant el nou sistema de verificació de pagament impulsat pel nou propietari de la xarxa social, Elon Musk, nombrosos usuaris s'han fet passar per empreses i personalitat per, en el millor dels casos, fer broma i trolejar, i en el pitjor, atacar la imatge pública dels afectats.


Com s'ho han fet per fer-se passar per les empreses?

Musk va obrir la caixa dels trons en incloure al servei de pagament Blue la verificació del compte. El que podia semblar una bona manera de fer caixa ha acabat provocant que, per uns pocs dòlars, qualsevol usuari es pot fer passar per un compte verificat.

Fins ara, el tick blau de verificat es reservava als perfils rellevants la identitat dels quals estava confirmada. Ara està a l'abast de qui pagui vuit dòlars i es conecti des dels Estats Units, el Canadà, Austràlia i Nova Zelanda.

Un cop pagat el preu, l'usuari pot canviar el seu nom de perfil pel de qualsevol altre. El nom d'usuari (el que va precedit per l'arrova), no varia, però si algú no s'hi fixa, pot acabar caient en l'error. Agafant el cas de la farmacèutica, el compte que va enviar el missatge fals tenia com a nom d'usuari @EliLillyandCo quan l'oficial és @LillyPad però el nom del perfil --acompanyat de la marca blava-- era exactament el mateix que l'oficial.


Quins comptes han estat afectats?

Companyies com Nintendo o la mateixa Tesla que dirigeix ​​Musk han vist com usuaris armats amb el tick de verificació es feien passar per ells durant hores, fins que els seus comptes eren suspesos.


També han aparegut molts Elon Musk amb la marca blava. Algú s'ha fet passar per Lebron James dient que abandona els Lakers. Un altre eren George Bush i Tony Blair alegrant-se dels morts a l'Iraq. I Jesucrist està verificat a Twitter.

Twitter està tancant molts d'aquests comptes i d'altres de més perillosos, però les fake news s'han disparat perquè s'han relaxat els filtres, i els censors no donen l'abast. 


Pas enrere de Musk

Per aturar les confusions, Twitter ha aturat l'accés a aquest servei i ha recuperat la marca d'"oficial" per distingir alguns comptes davant de possibles impostors. Això sí, la companyia no n'ha fet cap anunci oficial.

Aquesta marca grisa, que s'havia posat en marxa aquesta setmana per distingir empreses, governs o personalitats, havia estat cancel·lada poc després per ordre directa de Musk.

Ara, aparentment, només els anunciants a la xarxa social estan rebent aquest distintiu, que busca combatre el problema de la "suplantació" d'identitats, segons ha dit la mateixa empresa.


La Comissió Federal de Comerç, "preocupada"

La Comissió Federal de Comerç dels Estats Units (FTC) va dir dijous que veu amb preocupació els últims desenvolupaments a Twitter, després que diversos executius encarregats de privacitat i regulació deixessin la companyia.

"Estem seguint amb gran preocupació les últimes accions de Twitter."

Un portaveu de la comissió ha recordat que "cap directiu està per sobre de la llei".

ARXIVAT A:
Xarxes socials Twitter
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut