Twitter rellança el sistema de verificació, amb nous preus i les mateixes incògnites
Després de l'estrena en fals de Twitter Blue, la companyia d'Elon Musk hi torna sense aclarir encara les incògnites del servei
Twitter estrena aquest dilluns un remodelat Twitter Blue, el sistema de subscripció que inclou la verificació de l'usuari. La companyia ha anunciat modificacions, però continua existint la incògnita de què passarà amb les persones que tenen el tic blau però no volen pagar el nou servei.
L'empresa que ara dirigeix Elon Musk ha avançat aquest cap de setmana la intenció de llançar de nou el servei i n'ha detallat les noves funcionalitats. D'entada, és més car per als usuaris d'iOS --11 dòlars-- que per als d'Android --es manté en els 8 dòlars anunciats inicialment.
we're relaunching @TwitterBlue on Monday subscribe on web for $8/month or on iOS for $11/month to get access to subscriber-only features, including the blue checkmark 🧵 pic.twitter.com/DvvsLoSO50
Twitter (@Twitter) December 10, 2022
Els subscriptors veuran la meitat de la publicitat, podran editar els tuits, i els seus missatges tindran prioritat. Twitter també promet que podran penjar vídeos més llargs i amb més qualitat.
Com funcionarà la nova verificació
La verificació de comptes canviarà amb el nou servei. Fins ara, era una funció per donar credibilitat a la xarxa social. Ara estarà en mans de les subscripcions.
Twitter, diu, però, que mantindrà el servei de verificació i que ningú tindrà el tic blau sense que abans hagin comprovat la seva identitat. Aquests usuaris "premium" podran editar la seva imatge, el nom d'usuari i el del perfil, però llavors perdran el tic fins que es torni a verificar que les dades són correctes.
Aquesta mesura pot servir a la companyia per evitar el troleig que va despertar l'intent anterior de presentar Twitter Blue, quan diversos usuaris verificats van canviar-se el nom pel de companyies i fins i tot pel del mateix Elon Musk per causar confusió a la xarxa.
Twitter també explica que mantindrà el sistema de doble verificació que hi ha ara mateix, en què alguns comptes tenen un segon tic que els defineix com un "perfil oficial".
Aquest "Oficial", que ara apareix en gris, es convertirà en daurat per als negocis i mantindrà el color per a governs i organismes oficials.
El dubte continua sent què passarà amb els comptes verificats actuals --alguns amb milers de seguidors-- que no vulguin pagar el nou servei. En principi, haurien de perdre el tic blau.
També hi ha confusió sobre els terminis d'implantació del nou Twitter Blue, ja que en l'anterior ocasió es va llançar només en països anglosaxons i no va arribar mai a la resta del món.
Segon intent
Aquest és el segon intent de llançar Twitter Blue des de l'arribada d'Elon Musk a la propietat de la companyia.
L'anterior intent va acabar provocant el caos i la reculada de la companyia en només una setmana. Després de fer marxa enrere, Musk va escriure al seu perfil: "Tingueu en compte que Twitter farà moltes ximpleries en els pròxims mesos. Ens quedarem amb el que funciona i canviarem el que no."
Des de llavors, el magnat també propietari de Tesla ha anunciat una amnistia per als comptes suspesos i ha anat avançant novetats a cop de piulada.
- ARXIVAT A:
- TwitterTecnologiaXarxes socials