Uber torna a Barcelona, però ara amb llicències de conductor professional

El servei torna a estar operatiu des d'aquest dimarts a les 8 del matí
Redacció Actualitzat
TEMA:
Economia de butxaca

Uber ho tornarà a intentar a Barcelona i, aquest cop, "fent les coses bé", segons Juan Galiardo, director de la companyia a Espanya. Aquest servei de transport torna a estar operatiu des d'aquest dimarts a les 8 del matí.

En l'anterior ocasió, a finals del 2014, Uber va marxar de la ciutat després de les denúncies dels taxistes per competència deslleial. Ara, la companyia oferirà un servei diferent -com ja fa a la majoria de la UE-, l'anomenat UberX, que funciona a través de llicències de conductor professional, conegudes com "VTC".

Uber assegura que comprova que els professionals que vulguin treballar per la seva plataforma estiguin donats d'alta d'autònoms o constituïts com a empresa.

De fet, la companyia nord-americana diu que no disposa de llicències, i només operarà arribant a pactes amb els conductors o les empreses que sí que les tenen. Galiardo assegura que ara esperen "treballar de la mà de l'Ajuntament, la Generalitat i el sector del taxi".

Segons l'empresa, i com a exemple, durant l'últim MWC, 48.500 persones van intentar demanar un cotxe a través de la seva aplicació.

 

 

Reacció del taxi

Mentre l'empresa assegura que no vol substituir el transport públic, sinó "complementar-lo", s'enfronta amb les reticències del col·lectiu de taxistes. De fet, associacions com Elite Taxi Barcelona ja han avisat que no pensen posar-ho fàcil.

Segons els taxistes, s'ha de garantir que cap vehicle d'Uber pugui recollir passatgers pel carrer sense una cita prèvia. La companyia, per la seva banda, diu que s'ajustarà a la norma que regula les llicències VTC. I que s'ha endurit.

Normativa més estricta

Uber es trobarà també una normativa més dura després que el ple del Consell Metropolità de l'AMB ha aprovat el reglament, que ara està en fase d'exposició pública. Aquesta normativa requereix que un conductor amb una VTC hagi de demanar una autorització prèvia per operar a l'àrea metropolitana.

El que s'encarrega de fer complir la reglamentació és l'Institut Metropolità del Taxi, que també vetllarà perquè es mantingui la proporció 1/30 entre cotxes amb llicència VTC i taxis.

És cert, també, que, en una recent sentència, el Tribunal Suprem ha obert la porta a una molt més àmplia concessió de llicències VTC, que en el cas de Catalunya podrien arribar a les 3.000.

Notícia relacionada: Uber perd la batalla: Brussel·les conclou que ha d'estar regulat com els taxis

ARXIVAT A:
Economia de butxaca
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut