Les furgonetes sense etiqueta ja no poden circular per la ZBE
Són els vehicles de categoria N1 més contaminants i d'autònoms amb rendes baixes, que a partir d'ara només podran entrar esporàdicament a Barcelona
Aquest dijous 1 d'abril és el primer dia en què les furgonetes lleugeres sense etiqueta de la DGT no podran circularper la Zona de Baixes Emissions de Barcelona.
Aquests vehicles, que tenen la categoria N1, no podran circular per l'interior de les rondes de Barcelona entre les 7 del matí i les 8 del vespre, de dilluns a divendres.
També s'acaba la moratòria per als vehicles d'autònoms amb rendes baixes que havien demanat afegir-s'hi:
L'1 d'abril acaba la moratòria dins la #ZBERondesBCN per a furgonetes i vehicles d'autònoms amb rendes baixes.
Barcelona Mobilitat (@BCN_Mobilitat) March 23, 2021
🚚 Aquí es poden tramitar les subvencions per comprar un vehicle professional de baixes emissions: https://t.co/B1iJmriNvL
ℹ️ Tota la info a https://t.co/OHruxTzV3r pic.twitter.com/8r0W5FPleD
La zona de baixes emissions va entrar en vigor fa més d'un any, però es van planificar moratòries per facilitar la renovació de les flotes de vehicles. Per això els transportistes que estiguin a punt de rebre un vehicle nou podran allargar uns dies la moratòria:
⚠️Els propietaris de #furgonetes N1🛻 que hagin comprat un vehicle nou per adaptar-se a la #ZBERondesBCN i no l'hagin rebut en finalitzar la moratòria (1 abril 2021), podran circular temporalment sense ser sancionats
Mobilitat AMB (@Mobilitat_AMB) March 30, 2021
ℹ https://t.co/AVjiykzxlK#CanvidHabits #MobilitatSostenible pic.twitter.com/2YuWLVN8E5
Cada vegada menys vehicles sense etiqueta
Igual que la resta de vehicles, les furgonetes que contaminen massa i per això no disposen d'etiqueta ambiental podran sol·licitar fins a 10 autoritzacions l'any per poder entrar a la ciutat durant 24 hores.
Entre la primera meitat del 2020 i el febrer del 2021, el volum de vehicles que circulaven sense etiqueta ambiental de la DGT per la ZBE Rondes de Barcelona ha passat d'un 9 o 10% a un 3,5 o 4,5%.
Amb la finalització de les moratòries, s'espera que aquesta xifra s'acabi de reduir a menys de l'1%.
Un problema per a molts transportistes
Les entitats que representen els transportistes asseguren que es veuran afectats més de la meitat dels vehicles que fan repartiment de mercaderies dins de Barcelona.
Una part d'aquests afectats són transportistes que els queda poc temps per jubilar-se, i demanen un allargament de la moratòria per no haver de fer una inversió que no podran recuperar.
Pròximes moratòries que s'acaben
Està previst que l'1 de juliol s'acabi la moratòria per als camions de les categories N2 i N3 i els autocars petits M2 que no compleixen la norma Euro 4.
L'1 de gener de l'any que ve s'acabarà la dels autocars i autobusos M3 que no compleixen la norma Euro 4, que solen ser els matriculats abans del 2006 o el 2007.
- ARXIVAT A:
- ZBE BarcelonaMobilitatContaminació