Restricció del trànsit de vehicles privats a la superilla del Poblenou

La superilla continua sent polèmica un any després

El veïnat continua dividit entre els partidaris i els contraris a la restricció del trànsit en aquesta illa del Poblenou
Actualitzat

La prova pilot d'implantació d'una superilla al Poblenou, a Barcelona, ha durat un any. Durant aquest temps s'ha restringit el trànsit a la zona delimitada entre els carrers Badajoz, Pallars, Llacuna i Tànger, per retornar l'espai a l'ús de veïns i vianants.

Un any després, la polèmica per les restriccions de trànsit dels vehicles privats en aquesta zona no s'ha resolt. El govern municipal va assegurar que entomaria totes les crítiques i ajustaria algunes coses per generar menys inconvenients als veïns.

El president de l'associació de veïns, Salvador Clarós, en fa una valoració positiva, tot i que admet que els canvis sempre costen al principi.

"El carrer Almogàvers i el carrer Pere IV precisament són els dos carrers que milloren més de tota la zona. Pere IV perquè les obres de vianantització l'estan convertint en una via cívica i ara té molta més vida."

Els contraris a la superilla han creat una plataforma d'afectats que pensa oposar-s'hi fins que es retiri el projecte. El seu portaveu, Jordi Campins, assegura que la superilla ha generat "incomoditat a la majoria de veïns i pèrdua de qualitat de vida". I denuncia que s'ha implantat de forma "il·legal", segons el requeriment presentat a l'Ajuntament previ al recurs contenciós administratiu interposat per la plataforma.

"Hi ha més contaminació i ha empitjorat la circulació als voltants. Hi ha problemes d'aparcament i han deprimit l'economia de gairebé tots els negocis."

L'entitat va recollir 4.000 firmes i fa uns mesos va organitzar una consulta en què el 87% de les 1.700 persones que hi van participar van rebutjar el projecte.

El juny passat el ple del districte de Sant Martí va aprovar una proposició per retirar el projecte, amb els vots favorables del Grup Demòcrata, Cs, el PPC i ERC, mentre que BComú, el PSC i la CUP hi van votar en contra. També el síndic de greuges va criticar la falta de planificació i va instar a buscar el consens veïnal. El govern defensa la iniciativa, creu que el temps ha demostrat que la majoria dels arguments en contra no eren certs.

"És un focus de vida veïnal, es pot respirar millor, se senten els ocells i s'ha convertit en una bona experiència que ha activat valors molt positius de la ciutat", ha resumit el regidor de Sant Martí, Josep Maria Montaner.

En paral·lel, també va néixer una entitat defensora del projecte, el Col·lectiu Superilla Poblenou. Mitjans com el "New York Times" van fer reportatges elogiant la iniciativa.

El projecte ja ha superat la fase de prova pilot i s'hi comencen a fer actuacions definitives.

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut