Un avió Boeing 737-800 de l'aerolínia ANA (Wikimedia Commons)

Un Boeing 737 gira cua després de detectar una esquerda en una finestreta al Japó

L'avió de la companyia japonesa ANA torna a posar en el punt de mira Boeing, dies després d'un altre incident amb un 737 Max 9
Redacció
TEMA:
Aeroports

Un Boeing 737-800 de l'aerolínia japonesa All Nippon Airways (ANA) ha tornat a l'aeroport d'origen després de detectar-se una esquerda en una finestreta. Els focus estan posats en el fabricant nord-americà d'avions, des que es va trencar un panell d'un altre Boeing, un 737 Max 9 d'Alaska Airlines, en ple vol.

L'avió japonès s'havia enlairat de l'aeroport de Shin-Chitose, que dona servei a la ciutat de Sapporo, al nord del país, i mitja hora després va fer mitja volta. El vol 1182 d'ANA es dirigia a Toyama, a la costa occidental, amb 59 passatgers i sis tripulants a bord.

Segons un portaveu d'ANA, que cita l'agència Kyodo, tothom ha tornat sa i estalvi i l'aerolínia ha procedit a reemplaçar la finestreta danyada. "L'esquerda no va afectar el control ni la pressurització del vol", segons el portaveu de l'aerolínia.


Els Boeing 737 Max 9 continuen a terra

En paral·lel, el regulador d'aviació dels Estats Units ha allargat indefinidament la suspensió de les operacions dels avions del model Max 9 del Boeing 737 que va perdre un panell sencer i va haver de fer un aterratge d'emergència a Portland, Oregon.

L'avió d'Alaska Airlines va perdre a gairebé 5.000 metres d'altura el panell amb què s'havia segellat un lloc dissenyat per allotjar una porta addicional d'emergència, una mesura habitual en avions que fan trajectes amb poca densitat de passatge. La peça va aparèixer al jardí d'una casa de Portland.

United Airlines i Alaska Airlines ja havien immobilitzat 171 avions i ara el regulador allarga la suspensió per fer més comprovacions de seguretat. Vol auditar la línia de producció d'aquest model, tant a la companyia Boeing com als proveïdors de la firma nord-americana. 

Fa quatre anys, Boeing va aturar la fabricació del 737 Max després de dos accidents que van provocar més de 340 víctimes: un a Indonèsia el 2018, en què van morir 189 persones en estavellar-se un avió al mar de Java, i un altre a Etiòpia, el març del 2019, en caure un Boeing 737 a prop d'Addis Abeba. Entre les 157 víctimes hi havia dos espanyols. 

La situació d'ara és molt menys greu, però aerolínies que operen el Max 9 han admès haver trobat peces soltes en aquests panells i això ha tornat a posar en una situació difícil el gegant nord-americà de l'aviació.


ARXIVAT A:
Aeroports
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut