Un consorci empresarial espanyol s'adjudica la construcció de l'AVE a l'Aràbia Saudita per 6.500 milions
Un consorci empresarial espanyol i saudita, on participen les empreses Renfe, Adif, Talgo i OHL, s'ha endut un contracte per fer una línia de tren d'alta velocitat a l'Aràbia Saudita, per un valor de 6.500 milions d'euros. El consorci saudita espanyol, de nom Al-Shoula, ha guanyat al tàndem francès Alstom-SNCF, que també optava al contracte.
Redacció
Actualitzat
El projecte ferroviari unirà les ciutats saudites de Jiddah, la Meca i Medina, a l'oest del país, i preveu la construcció de 450 quilòmetres de vies fèrries, així com la instal·lació de la senyalització i els sistemes d'electrificació, comunicació i un centre de control. El consorci també proporcionarà 35 combois de trens, i s'encarregarà del manteniment durant 12 anys.
Amb l'adjudicació de l'anomenat "AVE del desert" s'acaba el procés de concurs públic que va iniciar fa uns anys el govern de l'Aràbia Saudita, i pel qual es van interessar consorcis empresarials de tot el món, d'entre els quals es van seleccionar els dos finalistes, l'espanyol i el francès. Aquest projecte suposa un pas important en l'estratègia d'internacionalització de l'AVE que promou el govern juntament amb les empreses del ram sota la marca Alta Velocitat Espanyola.
En el marc del procés, països d'arreu del món han viatjat a Espanya per conèixer de primera mà l'AVE, entre els quals els Estats Units.
El grup espanyol que ha guanyat el contracte està integrat per Copasa, Imathia, Cobra, OHL, Dimetronic, Inabensa, Indra, Renfe i Talgo. Precisament, Talgo serà l'encarregada de subministrar els trens.
Amb l'adjudicació de l'anomenat "AVE del desert" s'acaba el procés de concurs públic que va iniciar fa uns anys el govern de l'Aràbia Saudita, i pel qual es van interessar consorcis empresarials de tot el món, d'entre els quals es van seleccionar els dos finalistes, l'espanyol i el francès. Aquest projecte suposa un pas important en l'estratègia d'internacionalització de l'AVE que promou el govern juntament amb les empreses del ram sota la marca Alta Velocitat Espanyola.
En el marc del procés, països d'arreu del món han viatjat a Espanya per conèixer de primera mà l'AVE, entre els quals els Estats Units.
El grup espanyol que ha guanyat el contracte està integrat per Copasa, Imathia, Cobra, OHL, Dimetronic, Inabensa, Indra, Renfe i Talgo. Precisament, Talgo serà l'encarregada de subministrar els trens.