MG és d'origen anglès, però ara el capital i la producció són de la Xina
MG és d'origen anglès, però ara el capital i la producció són de la Xina

Un cotxe xinès, de la marca MG, se situa per primer cop líder de vendes a l'Estat

És una fita inèdita per a la indústria xinesa, que el 2019 pràcticament no venia cotxes aquí

RedaccióActualitzat

Per primera vegada, un cotxe d'un fabricant xinès s'ha convertit en l'automòbil més venut del mes a l'estat espanyol, segons les dades d'Anfac, l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions.  

La marca MG, d'origen anglès però ara de capital i producció 100% xinesos, ha posicionat el seu model de benzina MG ZS com el més venut aquest agost. És una fita inèdita per a una indústria xinesa que el 2019 pràcticament no venia cotxes aquí. 

Aquest any, només entre gener i agost, ja han venut més del doble que en tot l'any passat i han superat els 24.000 cotxes a Espanya.

La Xina està seguint el camí que un dia van fer japonesos i coreans, però molt més ràpid, com explica aquest vídeo: 

MG és el líder mensual de vendes, tot i que, si ens fixem en els primers vuit mesos de l'any, el model més venut és el Dacia Sandero, seguit del Seat Arona i del Peugeot 2008.
 

Creixen les vendes a l'agost, un 21% respecte a fa un any

Les vendes de turismes i totterrenys a Catalunya van superar les 7.500 unitats a l'agost, un 21,2% més que fa un any, una dada molt per sobre de l'increment mitjà espanyol, que és del 7,8% i frega els 56.000 vehicles.

Segons les dades facilitades aquest divendres per fabricants, distribuïdors i comercialitzadors, les vendes han millorat malgrat que el període de vacances d'estiu sol ser més fluix.

En els vuit primers mesos de l'any a Espanya, les vendes s'han elevat fins a les 642.580 unitats, un 20,5% més que en el mateix període del 2022.

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut