Un dilluns infernal: 156 km de cua a la carretera i talls al metro i Rodalies
Els principals accessos a Barcelona s'han col·lapsat simultàniament, en una de les jornades més complicades de l'any pel que fa a la mobilitat
Passat el pont del 12 d'octubre, la setmana ha arrencat amb una de les jornades més complicades de l'any pel que fa a la mobilitat. Els principals accessos a Barcelona s'han col·lapsat simultàniament, amb cues que han arribat a acumular 156 quilòmetres en total.
Ja sabíem que el matí seria plujós, i això feia presagiar una jornada molt complicada per a la mobilitat aquest dilluns de tornada a la rutina després del pont. Però totes les previsions s'han quedat curtes arran de l'accident que ha fet tallar la ronda de Dalt.
A dos quarts de sis del matí, un vehicle que circulava en sentit Besòs ha envaït el carril contrari i ha topat frontalment amb un altre cotxe. El conductor d'aquest segon vehicle, un home de 55 anys, ha mort. És la divuitena víctima mortal aquest any a Barcelona.
A conseqüència d'aquest accident, la ronda de Dalt ha estat tallada en sentit Llobregat més de dues hores. Ha estat la primera peça d'un dòmino en què han anat caient les principals vies d'accés a Barcelona, especialment des del Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental.
Els conductors que intentaven accedir a la capital catalana des d'aquestes comarques han buscat tot tipus d'alternatives, i això ha fet que el col·lapse es contagiés: 11 quilòmetres de cua a la C-58, 12 a la C-17, 10 a la C-31 i 10 més a la C-16, als túnels de Vallvidrera. La taca vermella s'ha anat estenent i, pels volts de dos quarts de vuit, quan la ronda encara estava tallada, l'embús era total i absolut.
En declaracions a TV3, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha admès que la situació superava qualsevol previsió:
"Anava caient tot en cadena. Era difícil fer cap recomanació perquè cada vegada s'anaven congestionant tots els accessos."
A l'AP-7, un accident a l'altuda de Mollet ha provocat 22 quilòmetres de cua entre Vilalba i Montornès. I també els accessos sud a Barcelona han acumulat retencions llarguíssimes: 15 quilòmetres a la B-23, 12 a l'A-2 o 7 a la C-32.
Ni el cotxe, ni el tren
El matí no es preveia tan sols complicat per la pluja, sinó perquè el d'avui era el primer dia feiner, ja passat el pont, amb el tall de l'R3 de Rodalies per les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga. Tot i que hi havia un servei alternatiu amb autobusos, molts usuaris han optat pel cotxe i la C-17.
A banda d'això, tampoc no han faltat incidències a la xarxa ferroviària. L'R2 ha patit retards per una falta de tensió a la catenària al Garraf i per l'avaria d'un tren a la Llagosta. Per acabar-ho d'adobar, un tren ha quedat aturat en un dels punts més transitats de la xarxa, entre l'Hospitalet de Llobregat i Sants, i ha provocat retards a les línies R1, R3 i R4.
Tall al Metro
I el Metro també ha provocat maldecaps als usuaris: un despreniment a l'estació de la Sagrera ha provocat el tall del servei de la Línia 5 entre les estacions de Sagrada Família i Maragall fins a les 12.45.