Un informàtic crea una aplicació gratis per saber on són els trens i l'ofereix al govern
El programador i usuari ha agafat les dades obertes de les empreses ferroviàries i l'administració i no entén per què les autoritats diuen que necessiten "mesos" per millorar la informació
Una nova aplicació, creada per un tècnic informàtic de manera altruista, s'està imposant entre els viatgers de regionals i Rodalies per saber on són i quan arriben els trens.
Ho ha fet davant la falta d'informació i les disfuncions per part de les fonts oficials. La nova aplicació ja té centenars d'usuaris, que asseguren que funciona millor que les aplicacions oficials.
L'aplicació es diu "Transporta'm" i es pot descarregar per a Android, Iphone i també es pot consultar en format web.

L'autor és David Cortès, un tècnic informàtic membre de la plataforma Dignitat a les Vies, que a hores perdudes ha anat compilant les dades obertes d'empreses i administració i perfeccionant la interfície:
"Cada 20 segons demanem informació als proveïdors oficials de dades obertes i la mostrem als usuaris"
La diferència respecte a les aplicacions oficials és que en aquesta no desapareixen els trens que porten retard i que t'ofereix en temps real la situació dels combois en funció de la geolocalització. Els usuaris ja se l'han fet seva:
"Comparant-la amb la l'Adif, per mi és més fàcil de fer servir perquè amb un sola ullada ja t'indica els trens que passaran per l'estació en temps real, si porta retard".
S'ofereix l'aplicació al govern
El creador no acaba d'entendre que el govern digui que necessita "mesos" per millorar la informació que dona del servei, quan ell ho ha fet en pocs dies, i ofereix l'aplicació a l'administració.
"Que la Generalitat trigui un any a fer una aplicació que un usuari ha fet en un parell de setmanes em sembla estrany. Si el govern vol agafar aquesta aplicació i fer-se-la seva, nosaltres el que volem és que l'usuari hi surti guanyant"
L'aplicació també integra informació de Ferrocarrils de la Generalitat i de TMB a Barcelona.
El seu creador creu que també s'hi podrien incloure els autobusos de les línies de concessió pública, si fessin servir sistemes més moderns de gestió.
- ARXIVAT A:
- TecnologiaTransport públicRodalies