El restaurant avisa clarament al web de la política de cancel·lació, segons el jutge (Restaurant Amelia)

Un restaurant de Sant Sebastià cobra 510 euros a tres clients per no presentar-s'hi

L'establiment té una clàusula de cancel·lació si no s'anul·la la reserva i, malgrat que un dels clients ho va recórrer, un jutge ha donat la raó al restaurant

RedaccióActualitzat

510 euros per no presentar-se a sopar. Això és el que ha hagut de pagar un grup de tres persones al restaurant Amelia de Donostia, al País Basc. L'establiment el condueix el xef Paulo Airaudo i té dues estrelles Michelin.

Ara, una sentència del jutjat de primera instància de Sant Sebastià avala que cobrar als comensals per reservar i no presentar-se és legal, fins i tot si es tracta de quantitats elevades.

I és que un dels clients no va estar d'acord amb la penalització i va denunciar el cas a la justícia. El jutge ha donat la raó al restaurant. Xavier de la Maza, director del Grupo Amelia, ha dit en declaracions a la radiotelevisió basca:

"Aquesta política de cancel·lació té molts anys, està consolidada. No era un import gens abusiu, ja que el tiquet mitjà en aquella data era de 283 euros. El judici ha servit per demostrar que, a la reserva del web, quedava molt clar. Es podia cancel·lar dins dels límits establerts."

En els últims anys, cada vegada més establiments han endurit les polítiques de cancel·lació. La no-aparició dels comensals és un problema creixent.

De la Maza conclou: "Nosaltres animem tots els restaurants que vagin guanyant terreny en aquest sentit, perquè suposa moltes pèrdues".

 

ARXIVAT A:
JudicialGastronomiaPaís Basc
Anar al contingut