Una campanya del 8M amb els homes com a protagonistes indigna les xarxes
L'Ajuntament de Zamora al·lega que la proposta està basada en l'humor i que assenyala els homes que busquen un reconeixement excessiu
Una campanya per commemorar el 8M que ha dissenyat l'Ajuntament de Zamora, a Castella i Lleó, ha desfermat una allau de crítiques a les xarxes socials.
La ciutat s'ha omplert de cartells que volen configurar una mena de ruta turística molt particular, que el consistori assegura que té una pretensió irònica.
Durant el recorregut que es proposa per carrers cèntrics, el focus s'ha posat en els homes. S'ha batejat amb el nom de "Pioners" i s'hi poden llegir desenes de missatges com ara:
"Aquí va estudiar en Diego, el primer home que va dir 'masclista' a un altre home."
O un altre del mateix estil:
"Aquí va néixer en Juan, el primer home que va deixar la feina per cuidar els fills."
El tuit que mostra l'aspecte de la campanya ja acumula gairebé 2 milions de visualitzacions.
El 8M el feminismo vuelve a las calles a través de una campaña que critica a hombres que pretenden que la sociedad les reconozca lo que las mujeres hacen cada día; pero que también agradece la complicidad de quienes ejercen la corresponsabilidad efectiva.https://t.co/KpNQu49Bco pic.twitter.com/TDCprW1kvS
Ayto de Zamora (@AytoZamora) March 2, 2023
Al llarg de la ruta es recullen altres supòsits que fan referència a cuinar, netejar la casa o portar la canalla a l'escola. Gran part dels comentaris són crítics. N'hi ha molts que remarquen que és un error felicitar els homes per "coses que les dones han fet tota la vida".
una campaña para el 8M donde no se nombra a ni una sola mujer y se felicita a los hombres por hacer algo que llevamos haciendo nosotras toda la vida ???
pinito (@pinitosantana) March 5, 2023
Una altra usuària comenta, amb indignació: "Zero dies des de l'última vegada que uns senyors van fer el ridícul perquè tot ha de girar al seu voltant". I altres comentaris apunten, amb un toc de desconcert, que en tot cas no han encertat el moment de donar-hi aquest enfocament:
Había 363 días (quitando también el 25N) para sacar esta campaña.
Rubén V. Carrillo? (@rubenvcarrillo) March 7, 2023
363.
El momento es tan erróneo que se convierte en una muestra de todo lo que queda por avanzar
Osea, que el día de la mujer consiste en elogiar a señores por ser adultos funcionales. Como que no lo pillo, oiga
Cris (@Ladyeire01) March 6, 2023
Una campanya "basada en l'humor"
L'Ajuntament de Zamora insisteix que pretén sensibilitzar amb aquesta proposta i que utilitza l'humor per assenyalar aquells que encara s'oposin al fet que la societat avanci cap a una igualtat més gran.
Consideren que han complert l'objectiu de cridar l'atenció sobre les desigualtats de gènere i asseguren que els cartells critiquen els homes que busquen un reconeixement per fer tasques quotidianes.
A més, creuen que també es poden llegir com un agraïment als que exerceixen la corresponsabilitat sense presumir-ne. El consistori diu que vol treure de context algunes idees i ridiculitzar-les. Per exemple:
"Hi ha diferències d'opinió ridícules enquistades en l'imaginari, com ara que si un home passeja un nadó és un pare excel·lent, però si ho fa una dona simplement compleix el deure de mare."
- ARXIVAT A:
- 8MIgualtat de gènereFeminisme