Una campanya d'impacte: "Tots tenim família. A la carretera, víctimes 0"
La nova campanya de prevenció de víctimes a la carretera que ha posat en marxa aquesta setmana la Direcció General de Trànsit ha deixat molts espectadors sense paraules i molt tocats, igual que s'han sentit els protagonistes de l'anunci.
No són actors, són gent de carrer a qui se'ls fa dir quina seria la xifra ideal de víctimes a la carretera per aquest any. Tots apunten a la baixa i demanen reduir el nombre de morts a la meitat, a una tercera part, o encara més... però ningú encerta la xifra correcta:
L'espot parla de xifres de morts però s'allunya de les grans xifres dels còmputs anuals de víctimes i posa l'èmfasi en les persones de l'entorn més directe de cadascun dels participants en l'anunci.
I és aquí quan es desfermen totes les emocions. Darrere de cada víctima hi ha un nom, una identitat, un familiar, una vida que es trunca. I ningú vol veure cap conegut o familiar en aquesta llista. I tot sense mostrar cap imatge d'accident, no cal.
És el moment en què l'objectiu de la campanya pren tot el sentit: aconseguir que la xifra de víctimes a la carretera sigui zero.
Televisió de Catalunya ha parlat amb alguns dels protagonistes de l'espot, que expliquen què van sentir en veure la seva família a la pantalla:
A les xarxes socials, les reaccions a l'anunci no s'han fet esperar. I n'hi ha hagut de tot tipus. Alguns reconeixen que els ha fet replantejar actituds, altres es queixen i opinen que no és la manera correcta d'evitar accidents, però a ningú l'ha deixat indiferent: