Una pel·lícula catalana low-cost, fenomen mundial del terror
- TEMA:
- Cinema
Com si fos un petit miracle, una pel·lícula rodada en només deu dies en un pis de Terrassa s'ha convertit en tot un fenomen del terror. "La mesita del comedor", del director Caye Casas, és el llargmetratge més premiat de l'any en festivals de gènere fantàstic de tot el món. El BIFFF de Brussel·les, l'australià A Night of Horror i el Horrorfest de Utah, als Estats Units, són alguns de la vintena de certàmens que han reconegut aquesta producció catalana de baix pressupost. També el festival Macabro de Mèxic, des d'on ja li han proposat dirigir-ne un "remake" amb actors del país.
La pel·lícula explica la història d'una parella en crisi -David Pareja i Estefanía de los Santos- que té un fill. La compra d'una tauleta de menjador aparentment inofensiva es convertirà en la pitjor decisió de les seves vides. A partir d'aquí, terror domèstic i psicològic, gairebé sense sortir del pis, amb emocions fortíssimes, crueltat no apta per a tots els públics i un punt de comèdia negra.
Aquest divendres, la pel·lícula inaugura l'edició número 42 del Festival de Cinema de Terror de Molins de Rei, el TerrorMolins. Tot plegat, després de no haver passat el tall de l'última edició del Festival de Sitges, on fa sis anys, però, Casas va recollir el Premi del Públic per "Matar a Dios". El director terrassenc assegura sentir-se com "un outsider dins els outsiders", per la falta de suport de televisions ni plataformes, i ha definit com a "somni" la trajectòria del film. Una història pertorbadora que Casas desitja que "qui la vegi es quedi totalment traumatitzat" i recomanable per a tots aquells espectadors a qui els agradi patir.
- ARXIVAT A:
- Cinema