Vaga de Renfe i Adif a partir del 17 de març: consulta els serveis mínims i els dies afectats

El Departament d'Empresa i Treball ha fixat serveis mínims del 66% en hores punta i del 33% en hores vall

RedaccióActualitzat

Entre el 17 de març i el 3 d'abril s'han convocat set jornades de vaga a Renfe amb aturades totals i parcials per denunciar incompliments en els acords signats entre sindicats i empresa el 2023. 

El Departament d'Empresa i Treball ha decretat uns serveis mínims del 66% en hores punta i del 33% en hores vall per a les jornades de vaga. Es considera hora punta entre les 6.00 i les 9.30 i entre les 17.00 i les 20.30. 

En concret, els sindicats CCOO, UGT, la CGT, la Confederació Intersindical-SF i Semaf han convocat vaga total (24 hores) els dies 17 i 26 de març i 1 d'abril. I quatre dies de vaga parcial

 

Els quatre dies d'aturades parcials afectaran aquestes franges horàries:

  • 19 de març: de 6.00 a 9.00, de 14.00 a 17.00 i de 21.00 a 23.00
     
  • 24 de març: de 6.30 a 9.30, de 14.30 a 17.30 i de 20.30 a 22.30
     
  • 28 de març: de 6.00 a 9.00, de 13.30 a 16.30 i de 20.30 a 23.00
     
  • 3 d'abril: de 6.30 a 9.30, de 14:30 a 17:30 i de 21.00 a 23.00


Tant per a les jornades de vaga total com en les d'aturades parcials, els serveis mínims per a Rodalies, Mitjana Distància i AVE i Llarga Distància seran els següents:

 

Motius de la vaga i negociacions per desconvocar-la

Els sindicats van convocar les aturades perquè no s'estaven complint els compromisos assolits el novembre del 2023, que van aturar una altra protesta en relació amb el traspàs de Rodalies a la Generalitat

Segons denuncien, se'ls va garantir que Renfe i Adif continuarien sent els prestadors dels serveis de Rodalies, que es preservaria la integritat de la plantilla de les dues empreses i que s'establirien grups de treball i negociació per adoptar "solucions consensuades" als reptes del sector.

Ara, sostenen, s'ha comunicat la creació d'una empresa mixta aliena al grup Renfe sense comptar amb la possibilitat de participació del comitè d'empresa i s'ha impulsat l'exclusió de la línia R1 de la Xarxa d'Interès General.

Per desconvocar la vaga, entre altres propostes, el Ministeri de Transports ha ofert als sindicats que la nova empresa que ha d'operar Rodalies s'ubiqui finalment dins del grup Renfe

Això suposaria un canvi important respecte del que s'havia anunciat fins ara en el marc del traspàs de Rodalies, perquè la nova empresa havia de substituir Renfe

L'esborrany que s'ha fet arribar als sindicats també planteja que Adif mantingui l'administració integral de la línia R1, pendent de traspassar a la Generalitat. La negociació continua oberta.

ARXIVAT A:
RenfeRodaliesDrets laborals
Anar al contingut