Vaga a Rodalies: retards de més d'una hora en algunes línies i desenes de trens suprimits

Les demores s'han allargat durant la jornada i les més llargues es registren a les línies R14, R15, R16 i R17
Redacció Actualitzat
TEMA:
Rodalies

Dimecres novament complicat al transport públic per la vaga de Rodalies contra el traspàs del servei a la Generalitat. És una vaga de 24 hores convocada pels sindicats minoritaris de Renfe i Adif: CGT, SF-Intersindical i Alferro i que ha comportat la suspensió d'almenys quarantena de trens. 

Fins a les 13.00 s'han suprimit 33 trens de Rodalies i Regionals, però també hi ha hagut afectacions a l'alta velocitat, amb 8 trens AVE, Alvia i Intercity suprimits.

A banda, a la tarda s'ha informat de retards a diverses línies. Els més llargs, de més d'una hora, afecten les línies R14, R15, R16 i R17 amb origen a l'Estació de França de Barcelona. 

També es mantenen les demores de 20 minuts de mitjana a l'R2 Sud, una línia que a primera hora de la tarda ha registrat retards superiors a la mitja hora, igual que a l'R4

A l'R3, els retards poden superar els 15 minuts de mitjana. 

Al matí ja hi ha hagut una incidència a la senyalització de Sitges, que ha fet interrompre a primera hora una estona la circulació a l'R2 Sud entre Garraf i Vilanova i la Geltrú.

Després, s'ha pogut restablir el servei per via única i, finalment, abans de les nou, s'ha resolt l'avaria i s'ha restablert del tot el servei, però la línia ha acumulat retards, que han afectat també trens regionals del sud. 

A més, una avaria a l'estació de Sant Celoni ha fet que durant una estona els trens de l'R2 Nord i l'R11 amb origen i destinació Sant Celoni iniciessin i finalitzessin el seu recorregut a Llinars del Vallès. 

Uns retards que, segons Renfe, eren d'uns 20 minuts, però que molts passatgers, des de la xarxa X, es queixaven de demores de més d'una hora i denunciaven aglomeracions en trens curts en hora punta. 

Segons Renfe, el seguiment de la vaga ha estat de l'11% i han circulat 8 de cada 10 trens previstos en un dia laborable. 

 

Dues jornades de vaga la setmana passada

Malgrat que la majoria dels sindicats presents en els comitès d'empresa de Renfe i Adif van arribar a un acord per desconvocar les vagues, els sindicats minoritaris van mantenir-la.

Tot i la desconvocatòria de vaga per part dels sindicats majoritaris, dilluns de la setmana passada es va viure una jornada caòtica a Rodalies, amb retards generalitzats i la cancel·lació de diversos trens
 
Segons Renfe, com que l'acord per desconvocar la vaga va arribar a última hora de la nit, no va haver-hi temps de comunicar-ho a tots els maquinistes ni de reprogramar els horaris previstos en els serveis mínims.

El seguiment de la vaga va ser d'un 10%, però la situació va ser tan paradoxal que alguns trens previstos en els serveis mínims no van arribar a circular.

Usuaris esperant el tren a l'estació de Montcada i Reixac (ACN/Albert Hernàndez - Quim Vallès)

Al cap de dos dies, el dimecres 19, hi havia la segona jornada de vaga convocada pels tres sindicats minoritaris. Hi va haver aturades parcials en tres torns, que van provocar retards i algunes anul·lacions. El seguiment d'aquestes aturades parcials va ser d'un 3,05%.

A l'aturada s'hi van sumar l'avaria d'un tren a El Clot i una incidència a la senyalització entre Cunit i St. Vicenç de Calders per acabar provocant un altre dia complicat a la circulació ferroviària.

Divendres passat, CGT, SF-Intersindical i Alferro van anunciar la desconvocatòria de les aturades parcials anunciades per als dies 24 i 28 de març, però van mantenir les vagues de 24 hores per a aquest dimecres i dimarts de la setmana que ve, 1 d'abril.

De cara a la vaga d'aquest dimecres, la Generalitat recomana consultar les possibles afectacions a l'apartat Estat del servei de la pàgina web i l'app de Rodalies. 


 

 

 


 

 

ARXIVAT A:
Renfe Rodalies
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut