Treballadors del 112 a la jornada de vaga del juny (ACN/Eloi Tost)

Vaga indefinida del telèfon d'emergències 112, amb el 85% de serveis mínims

Els empleats de Reus i Barcelona, que gestionen l'atenció a tot Catalunya, reclamen que la Generalitat absorbeixi el servei

Els treballadors del servei telefònic d'emergències 112 han començat una vaga indefinida la mitjanit de divendres a dissabte per reclamar que la Generalitat absorbeixi aquest servei i que hi hagi un conveni propi i més operadors fixos tot l'any.

La protesta afecta uns 230 empleats dels centres de Reus i la Zona Franca de Barcelona, que gestionen l'atenció telefònica del 112 de tot Catalunya.

La vaga continuarà fins que Interior plantegi millores.


Mínims del 85%

El Departament de Treball ha establert uns serveis mínims del 85% perquè és una feina prioritària dels serveis d'emergència.

Aquests mínims tan alts demostren, segons els treballadors, la responsabilitat de la tasca que fan, com diu el portaveu de la CGT al comitè d'empresa, Miquel Vendrell: "Estem en les mateixes condicions que altres persones que tenen menys responsabilitats i nosaltres tenim vida a les nostres mans."

Vendrell també ha posat de manifest que estan "sotmesos a les obligacions que comporta treballar en un servei essencial, com pràcticament no tenir dret a vaga".

Amb aquesta vaga, també reclamen un conveni propi, en comptes de regir-se pel dels teleoperadors de centres d'atenció telefònica, com passa ara.

A més, afirmen que la precarietat que pateixen fa que el servei no sigui òptim, i això acaba perjudicant la ciutadania ja que a vegades no es poden atendre trucades perquè no hi ha prou personal.

El conflicte laboral va arrencar al maig quan l'antiga empresa adjudicatària del servei, Grupo Norte, es va declarar en concurs de creditors. Ara depèn de Ferrovial, que en té la concessió.

Els treballadors ja van programar una vaga la nit de Sant Joan, que va quedar sense efecte perquè Treball va marcar serveis mínims del cent per cent.

Anar al contingut