La fàbrica de Tesla a Xangai ha tancat tres setmanes pel confinament de la ciutat (Reuters /Aly Song)
La fàbrica de Tesla a Xangai ha tancat tres setmanes pel confinament de la ciutat (Reuters/Aly Song)
Xangai

Viure a la fàbrica i dormir a terra, la via de Tesla per reprendre la producció a Xangai

Les autoritats encoratgen aquesta manera de recuperar l'activitat després de tres setmanes de confinament molt estricte per la covid-19

RedaccióActualitzat

Xangai està immersa en un confinament molt estricte des de fa tres setmanes per frenar la propagació de la covid-19, però les empreses busquen la manera d'empescar-se-les per no aturar la producció. Que els treballadors visquin a la fàbrica és una opció i aquesta és la via que, segons ha informat el mitjà econòmic Bloomberg, ha triat el fabricant de vehicles elèctrics Tesla.

Segons una nota a la qual ha tingut accés Bloomberg, Tesla ha decidit equipar cada treballador amb una màrfega i un sac de dormir. Com que no hi ha cap espai dormitori dins de les instal·lacions de Tesla a la ciutat xinesa, la companyia d'Elon Musk --actualment, l'home més ric del món-- els demanarà que dormin a terra, en un espai que es reservarà a aquesta finalitat. També s'habilitaran zones per dutxar-se, entretenir-se i per menjar.

Tots els assalariats s'hauran de fer un test diàriament durant els tres primers dies, s'hauran de fer dos controls de temperatura diaris i rentar-se les mans almenys dos cops al matí i dos a la tarda.

Mentre duri la situació, els subministraran tres àpats i una paga de 400 iuans (58 euros) al dia, encara que l'import dependrà del rang del treballador.

Un "circuit tancat" avalat per les autoritats

Les autoritats xineses han encoratjat les empreses a reprendre la producció fent servir aquest sistema de fer viure els treballadors a la fàbrica. Fins ara, més de 600 companyies han tornat a l'activitat, entre les quals hi ha Quanta Computer, que fabrica ordinadors per a Apple.

Divendres passat, la companyia de Musk va informar els treballadors que preparava el retorn amb aquest mètode i va preparar un certificat i transports especials per fer arribar els assalariats a l'empresa.

Per ara, només permetrà el retorn a la feina presencial dels habitants a les zones de la ciutat de risc més baix i els que tinguin la pauta completa de vacunació.

La línia de producció a la fàbrica de Tesla a Xangai, en una imatge d'arxiu
La línia de producció a la fàbrica de Tesla a Xangai, en una imatge d'arxiu (Europa Press)

En principi, la previsió és que els treballadors que ara s'incorporin a la feina mantinguin aquest sistema fins a l'1 de maig, però la decisió podria canviar en funció de l'evolució de la pandèmia, que a la Xina s'aborda amb la política de covid zero. Aquesta idea es basa en l'intent d'erradicar els casos, en comptes d'intentar conviure amb el virus, com ha passat a Europa.

Segons alguns treballadors, Tesla els farà treballar 12 hores al dia durant 6 dies seguits, i un setè de descans. Fins ara feien 4 dies seguits i dos de descans, mentre que abans de la pandèmia la fàbrica estava oberta les 24 hores els 7 dies de la setmana, amb 3 torns laborals.

La planta de Xangai produïa uns 2.100 cotxes al dia. Després del tancament forçós, un dels reptes amb què es trobarà és disposar dels subministraments suficients, que es poden veure afectats per la mateixa pandèmia.

El confinament d'aquesta ciutat de 25 milions d'habitants ha comportat queixes dels habitants, que demanen poder sortir a comprar menjar o denuncien que s'ha separat fills petits de les seves famílies.

 

ARXIVAT A:
XinaCovid-19Drets laborals
Anar al contingut