L'actualització del programari ha posat al descobert la localització dels cotxes
L'actualització del programari ha posat al descobert la localització dels cotxes (Reuters)

Volkswagen admet que les dades de 800.000 clients de vehicles elèctrics estan al descobert

Informació sensible de propietaris de cotxes de les marques Volkswagen, Seat, Audi i Skoda ha estat sense protecció durant mesos després d'una actualització del programari

RedaccióActualitzat

Les dades personals dels propietaris i conductors de més de 800.000 vehicles elèctrics del grup Volkswagen han quedat al descobert per una bretxa de seguretat del seu programari Cariad

Cariad, filial de la companyia automobilística, s'ha assabentat del problema gràcies a l'associació Chaos Computer Club (CCC), els coneguts com a "hackers bons". D'aquesta manera, el Grup Volkswagen ha pogut corregir l'error, moment en què el diari alemany  Der Spiegel ha publicat tota la informació.

El grup Volkswagen diu que ha resolt ràpidament el problema, que hauria afectat les marques comercials Volkswagen, Seat, Audi i Skoda, i assegura que no hi ha hagut filtració de dades ni venda a tercers. 
 

Quines dades ha afectat

Tanmateix, segons Der Spiegel, haurien quedat desprotegides durant mesos dades delicades, com, per exemple, la rutina de milers de persones que condueixen els vehicles zero emissions del grup, així com els noms i les dades de contacte dels propietaris.

Durant aquest temps es podia accedir al posicionament GPS dels vehicles. Les dades eren tan precises que permetia rastrejar el cotxe en cada moment, saber on estacionava, quan carregava... i fins i tot, permetia l'accés a informació addicional sobre l'estat de les bateries dels vehicles o si el cotxe hauria passat les revisions en centres autoritzats. 

Hi ha més de 800.000 vehicles elèctrics afectats de les marques Volskwagen, Seat, Audi i Skoda
Hi ha més de 800.000 vehicles elèctrics afectats de les marques Volkswagen, Seat, Audi i Skoda (Reuters)

Una mala configuració del programari 

L'origen d'aquesta crisi de seguretat en els models de Volkswagen va ser l'actualització del programari enviada remotament l'estiu passat, que preveia la recollida de dades relatives a la conducció i un emmagatzematge al núvol d'Amazon mal configurat per Cariad.

El problema no ha estat, doncs, un atac informàtic, sinó una mala protecció de les dades dels usuaris, que ha permès que aquestes dades circulin per internet, quedant a l'abast dels ciberdelinqüents. 

Si la informació hagués caigut en mans de hackers hagués estat un problema molt més gros per a Volkswagen, perquè, no només han quedat al descobert dades de particulars, sinó que, segons Der Spiegel, s'haurien vist afectats polítics, empresaris i, fins i tot, la policia d'Hamburg i els serveis d'intel·ligència alemanys.    

 

ARXIVAT A:
MobilitatAlemanyaCiberdelicte
Anar al contingut