Volkswagen ensenya el cotxe compacte 100% elèctric que es fabricarà a Martorell
- TEMA:
- Seat
L'automobilística Volkswagen ha presentat el prototip del primer cotxe compacte 100% elèctric que es fabricarà la fàbrica de Seat a Martorell a partir del 2025.
Es dirà ID. 2all, que en anglès vol dir "per a tothom", perquè es dirigirà a un públic massiu. Amb aquest objectiu, costarà menys de 25.000 euros, assegura la companyia. Esperen així poder competir amb les marques asiàtiques, que porten avantatge en aquest mercat, ja que ofereixen models 100% elèctrics amb preus similars als de motor de combustió.
El nou prototip de Volkswagen, que es troba en un avançat estat de desenvolupament, tindrà una autonomia de 450 quilòmetres, ha defensat la marca durant la presentació a Alemanya, i ha dit que és "tan espaiós com un Golf i assequible com un Polo".
Bateries gairebé carregades en 20 minuts
També s'han fet públiques les característiques del cotxe: té una potència de 166 quilowatts (226 cavalls), la seva velocitat punta és de 160 quilòmetres per hora, accelera de zero a 100 quilòmetres per hora en menys de set segons, compta amb tracció davantera i, pel que fa al temps de càrrega de la bateria, passa del 10% al 80% en 20 minuts, segons dades del fabricant.
Les dimensions del prototip ID. 2all són 4,05 metres de llarg, 1,812 metres d'ample, una alçada d'1,53 metres i un intereix (distància entre eixos) de 2,6 metres.
Volkswagen ha detallat que l'objectiu és que el vehicle estigui al mercat el 2026.
La marca també treballa en un vehicle elèctric assequible que costi menys de 20.000 euros. "Estem transformant l'empresa de manera ràpida (...) L'ID. 2all mostra cap a on volem portar la marca. Volem estar a prop del client i oferir la tecnologia en combinació amb un disseny fantàstic. Estem implementant la transformació per portar la mobilitat elèctrica a les masses", ha asseverat el conseller delegat de la marca Volkswagen, Thomas Schäfer.
Amb les futures bateries de Sagunt
El nou model elèctric de Martorell comptarà probablement amb les bateries que el grup Volkswagen fabriqui a la planta de Sagunt, al País Valencià. Fa un any, la companyia va anunciar la instal·lació d'aquesta gigafàbrica de bateries, que està previst que generi al voltant de 3.000 llocs de treball, amb una inversió de 7.000 milions d'euros.
La factoria de Sagunt es comença a construir aquesta setmana i hauria d'estar operativa el 2026, segons els plans de l'empresa. La planta subministrarà bateries per als cotxes elèctrics de tot el grup Volkswagen, incloent-hi els models de Seat i Cupra que es fabriquen a Martorell, com aquest que s'acaba de presentar.