Volkswagen ubicarà a Sagunt la fàbrica de bateries a què també optava Catalunya

La planta generarà al voltant de 3.000 llocs de treball i hauria d'estar operativa el 2026

Actualitzat

Catalunya es queda sense la gigafàbrica de bateries. El grup Volkswagen ha anunciat aquest dimecres oficialment que la situarà a Sagunt, al País Valencià. De fet, no hi ha hagut sorpreses: l'opció valenciana ja fa setmanes que sonava com la preferida del grup per construir la planta a Espanya.

A banda de Catalunya, també hi optaven l'Aragó i Extremadura.

El president de Seat, Wayne Griffiths, i el president del consell d'administració, Thomas Schmall, han confirmat l'elecció de Sagunt per albergar aquesta infraestructura clau per a la transformació de la indústria automobilística espanyola en la conferència de premsa de presentació dels resultats de Seat del 2021.

La gigafactoria de bateries generarà al voltant de 3.000 llocs de treball, segons els números que ha avançat Schmall, que ha dit que aquesta infraestructura s'emmarca en un esforç inversor del consorci alemany que mobilitzarà 7.000 milions d'euros.

Hauria d'estar operativa el 2026, segons els plans actuals de l'empresa. La planta subministraria bateries per als cotxes elèctrics de tot el grup Volkswagen, incloent-hi els models de Seat i Cupra que es fabriquen a Martorell.

Wayne Griffiths i David Powels a la roda de premsa aquest dimecres a Barcelona
Wayne Griffiths i David Powels a la roda de premsa aquest dimecres a Barcelona(Reuters/Albert Gea)

El motiu principal que hauria fet decantar la companyia per Sagunt, a banda que és una ciutat molt ben connectada, són les ajudes públiques. Brussel·les dona més ajudes si la zona s'ha de desenvolupar, com és el cas de Sagunt. I la inversió prevista està supeditada a les ajudes europees.

Una altra raó és la proximitat amb la fàbrica de Ford a Almussafes, amb qui Volkswagen té un acord pel vehicle elèctric i que podria ser un bon client de la fàbrica de bateries.

ARXIVAT A:
Seat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut