Fer servir més la bici en el dia a dia. Això és el que vol el govern, que s'ha proposat que un 8% dels desplaçaments quotidians de tots els ciutadans del país es facin en bicicleta, un percentatge que suposaria doblar la mobilitat diària en bicicleta en zones urbanes com la ciutat de Barcelona. Per aconseguir-ho, el Departament de Territori té previst crear 40 vies ciclistes en corredors viaris de la Generalitat en els pròxims dos anys i mig i potenciar el binomi bicicleta-transport públic amb 30 nous aparcaments segurs a les estacions ferroviàries. En total, s'han projectat 125 quilòmetres de xarxa pedalable nova amb una inversió de 94 milions, que s'emmarquen en l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025. També s'adequaran una trentena d'espais d'aparcament de bicicletes en estacions de Rodalies i FGC, per afavorir la intermodalitat bicicleta-transport públic.   La Generalitat projecta 125 nous quilòmetres de xarxa pedalable (ACN) Objectiu: treure 790.000 vehicles de les carreteres Pel conseller de Territori, Juli Fernández, es tracta de la inversió més important que s'ha fet mai des de la Generalitat per incrementar l'ús del transport en bicicleta. Es reserva espai per anar en bici tant en obres noves com en intervencions de millora de les carreteres: "Aquesta estratègia la fem creant nous carrils i també incorporant-la a les intervencions viàries que fem. Hem incorporat, quan fem millores a les carreteres, la visió que podem fer connexions segures en bicicleta." El govern ha calculat que amb aquestes accions es reduirà la circulació de 790.000 vehicles anuals i es reduiran 1.550 tones de diòxid de carboni. L'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 es fa en coordinació amb una trentena d'administracions, empreses i organismes. Dos ciclistes al camí de sauló que està previst que talli el vial nord, a Pals (ACN/Ariadna Reche) 500 quilòmetres de noves vies cicloturístiques A part de la mobilitat quotidiana, el pla també vol impulsar la bicicleta com a element turístic i esportiu a través de rutes cicloturístiques. Amb una inversió prevista de 6 milions d'euros, s'habilitaran prop de 500 quilòmetres addicionals, adequant trams de vies verdes, camins o carreteres amb baix nivell de trànsit. La xarxa d'itineraris cicloturístics --rutes de llarg recorregut per a la pràctica del cicloturisme d'alforges-- arribarà fins als 1.500 quilòmetres. La Ruta dels Llacs, entre Lleida i la Pobla de Segur, i la Ruta Mediterrània-EuroVelo 8, que uneix Grècia i el sud de la península Ibèrica, són alguns dels itineraris més destacats.