La guàrdia costanera dels Estats Units dona per mortes les 5 persones que anaven a dins el submarí turístic Titan, perdut a prop de les restes del Titanic. Aquest diumenge es va perdre el contacte amb l'aparell, que tenia 96 hores d'oxigen, i ara ja s'ha notificat a les famílies el fatal desenllaç.  S'ha fet després de trobar unes restes (a 450 metres de les restes del Titanic) que indicarien que s'hauria produït una pèrdua de pressió catastròfica dins la cabina. No es pot precisar quan hauria passat però s'apunta que difícilment hauria estat en les últimes 72 hores, perquè des d'aquest dimarts hi ha sonars registrant els sons del fons del mar i --d'haver-se produït aquesta implosió-- l'haurien detectat. Per tant, el desastre s'hauria produït o dilluns o diumenge mateix, el dia de la immersió. De moment, no s'han trobat els cossos de les cinc persones i no hi ha hagut resposta a la pregunta sobre si hi ha previsió de recuperar-los. Es manté la recerca amb aparells remots, però es desmunta el gran desplegament d'avions i vaixells. De l'esperança al desencís Aquest dijous, una nau de control remot per inspeccionar el fons del mar ha trobat unes restes a la zona propera al Titanic, que finalment han confirmat que pertanyien al submarí. Es tracta de cinc restes diferents de peces, entre elles part de l'estructura central del submergible. Durant la missió de rescat, els equips dels Estats Units i el Canadà també havien detectat sorolls que pensaven que podrien procedir del submarí perdut, una mena d'explosions cada mitja hora. Això va fer créixer l'esperança de trobar vius els viatgers, però per ara ni tan sols s'ha pogut determinar ni què provocava els sorolls ni d'on provenien. El submarí Titan va perdre el contacte amb el Polar Prince (Europa Press/Ocean Gate Expeditions) L'expedició de la nau de la companyia Ocean Gate per immergir-se fins al que queda del mític Titànic, a l'oceà Atlàntic, va sortir de Terranova, al Canadà, i es dirigia a 640 km per submergir-se fins a les restes del transatlàntic enfonsat el 1912.  A mitja travessia, quan calculen que encara era sota l'aigua, el vaixell Polar Prince, que havia transportat el Tità fins al punt on es troba el Titànic, va perdre el contacte amb el submarí El Polar Price va transportar el submarí fins al Titànic (Europa Press) Dubtes sobre la seguretat del Titan Diversos experts han posat en qüestió les condicions tècniques i de seguretat del submarí i els excessius riscos que corria. Primer va ser un extreballador de la companyia propietària de l'aparell, que va acusar l'empresa de fer-lo fora quan va denunciar deficiències en la seguretat del submarí. Imatge d'una altra expedició del Tità per visitar les restes del Titànic (Europa Press/Ocean Gate Expeditions) Després, un portaveu de la Societat de Tecnologia Marina ha assegurat a la CNN que Ocean Gate va declinar una revisió de la seguretat del Titan. A més, ha afegit que al món hi ha tres aparell que poden baixar fins a 3.000 metres sota l'aigua, i que tots estan certificats menys el que s'ha perdut. Una aventura només apta per als més rics El submarí és propietat de l'empresa turística Ocean Gate. Una de les seves ofertes és aquest viatge, que consta de 8 dies de trajecte per l'oceà i una vista a les restes del famós transatlàntic enfonsat el 1912, que es troben a 3.810 metres de fondària. El tour costa 250.000 dòlars (uns 225.000 euros) i, per tant, només és assequible per a persones amb un alt poder adquisitiu. El pilot, explorador i multimilionari britànic Hamish Harding abans de sortir amb el submarí turístic (Europa Press) A més del pilot, al Titan viatjaven el multimilionari britànic i explorador Hamish Harding, de 59 anys, establert als Emirats Àrabs; l'empresari paquistanès Shahzada Dawood, de 48, un dels homes més rics del seu país, i el seu fill Suleman, de 19; l'explorador francès Paul-Henry Nargeolet i el director executiu d'Ocean Gate, Stockton Rush, responsable d'aquest tipus d'expedicions de la seva empresa.