Al Teatre del Sol Naixent, Jorge Martín treu els superpoders, suma el tercer doblet, i marxa del Motegi Mobility Resort com el pilot més en forma a MotoGP, gràcies al qual encara hi ha partida. Ha guanyat 106 punts dels darrers 111 en joc. En una cursa ben interessant, perquè hi va haver canvi de moto quan encara no s'havia complert la primera volta (tots excepte 5 pilots; els del davant, tots). I quan faltaven 12 voltes, i la situació era de visibilitat quasi nul·la i aquaplaning, la direcció de cursa va treure la bandera vermella i va anunciar una represa a 12 voltes més. Però a la mateixa volta d'instal·lació de la represa es va decretar la suspensió final. En aquest cas, per reglament s'atorguen tots els punts. Martín va superar un Bagnaia que pretenia més i un Marc Márquez que pretenia molt més.   La felicitat és això? (Foto MotoGP) "No pensava mentre pilotava. Només calia intentar guanyar. Mantenia bé les distàncies amb el Pecco. No anava al límit, perquè en aigua si el busques acabaràs caient. Estava... obsessionat amb aquest diumenge. Estic feliç. Queda molt, però la mentalitat no canvia. Si hagués pilotat pensant en el campionat m'hauria espantat més. Gaudeixo del moment. M'estan sortint les coses, i encara que tenia més a perdre que guanyar, hem sortit guanyant", declara Martín a DAZN, a la meta del Motul GP del Japó. "Estic molt content perquè entenc la dificultat de la situació. No soc un mag en aigua i per això fer segon és important. M'agrada aquesta situació del campionat, aviam si pròximament soc jo qui és al davant. M'agrada això, però si jo soc al davant", confessa Pecco Bagnaia. "Si haguéssim continuat hauria pogut caure, perquè estava arriscant. Però amb molta aigua a la pista em sentia bé i avançava amb facilitat i em sortien els temps. Quedaven 12 voltes, i amb una mica de paciència pensava que aniria avançant més, però ha arribat la bandera vermella", explicava un competitiu Márquez. Aquest any els pilots de moda han estat també Bagnaia i Bezzecchi, sempre pilots Ducati. Aquesta moto amb què Marc Márquez somia perquè sap perfectament com va, perquè el seu germà la pilota. El cerverí va avaluar molt bé la situació i en cap moment no va renunciar al millor possible. El seu primer podi en gairebé un any pot ser un bonic regal de comiat.   Senyor ?@marcmarquez93? Per favorrrrrrr Buidi el pap! ? I tots plegats dormirem en pau ?@MotoGP? #JapaneseGP pic.twitter.com/y2ElzwMaYQ Damià Aguilar ? (@damCR) October 1, 2023   Alea jacta est La decisió de Marc Márquez estava presa abans de començar el GP del Japó. Les converses que hagi mantingut només han confirmat segurament els seus raonaments. El Tro de Cervera ha d'anunciar-nos el seu futur, què farà a partir del 2024. Si a Misano "es quedava" i ho havia decidit, ara tot apunta en una altra direcció, però tampoc no ha transcendit res. Els companys de graella el trolegen. ?? @PeccoBagnaia: "¿Adiós Honda?" ? @marcmarquez93: "No, ¿por qué lo dices?" ?? @PeccoBagnaia: "Ahora toca el beso con Valentino"#JapaneseGP ?? #MotoGP ? pic.twitter.com/VOUPs9X5Z5 DAZN España (@DAZN_ES) October 1, 2023   "Encara que hi ha gent que diu que en gaudeixo, i no és així. Hi ha nits sense dormir, pensant-hi molt, i estic patint. Però miro de mantenir-ho a distància perquè pilotar una MotoGP no és fàcil. Això és un conte romàntic; el primer podi de la temporada arriba a casa Honda, amb els caps presents. Veurem què passa, però el meu compromís sempre ha estat, és i serà al 100%", declara el cerverí a DAZN. El romanticisme formarà part de l'anecdotari d'un pilot "diferent". Ara bé, la millor manera de tornar a dormir pla és buidar el pap.   Gigi Dall'Igna, el guru de Ducati (Foto Ducati) El teatre de l'absurd de Gigi Dall'Igna Un cop liquidat el GP del Japó, només hi ha un objectiu mediàtic: què farà el Tro de Cervera. L'hi han demanat al director general del Ducati Corse, Gigi Dall'Igna, i comet una indiscreció en declaracions a la cadena Sky italiana: "Que el Marc vulgui pujar a una Ducati ens alegra. És el comentari més important que puc fer. Ha decidit deixar una Honda per pujar a una Ducati no oficial. Per tant, subratllo el fet que vulgui la nostra moto, i això només pot ser un plaer", diu Dall'lgna, que s'adona que ha ficat la pota i mira de rectificar: "És el que he sentit, queda clar que no hi ha res oficial. Hi ha molt per fer, hi ha un contracte complicat de trencar, en cas que ell vulgui de debò trencar-lo". Després Dall'Igna confessa que l'arribada del Marc els pot trencar l'equilibri intern a Ducati, però que serà feina seva ser capaços de gestionar-ho bé. Molt valent emetent aquest discurs final. El podi 140 (Foto Repsol)   Les classificacions A Indonèsia, el dissabte 14 d'octubre hi haurà novament en joc la general de pilots. Bagnaia només té 3 punts sobre Martín i 54 sobre Bezzecchi (l'italià va treure de pista a l'inici Zarco i Maverick, però no ha rebut sanció). Aleix Espargaró ha recuperat la 5a posició, però és a 30 punts de Binder. Als Constructors, Ducati no pot celebrar per 2 punts només. Per tant, a Indonèsia podrien fer-ho ja. Una general de constructors en què Honda i Yamaha (11 punts més els de l'ala daurada) lluiten per evitar la cullera de fusta. A la general d'equips, el Pramac de Martín lidera amb +78 sobre el Mooney de Bezzecchi i +124 sobre el Lenovo de Bagnaia. El Repsol de Marc Márquez ocupa la cua. Queden 6 caps de setmana, 12 curses, 222 punts en joc.