Agustí Villaronga assegura que els festivals ajuden molt a què les històries arribin als espectadors. "El ventre del mar"  ja ha estat reconeguda amb nombrosos premis i reconeixements com els sis guardons en el Festival de Màlaga (entre ells, el de millor pel·lícula), o els de Moscou o Rotterdam. S'inspira en el capítol que porta el mateix títol de la novel·la "Oceà mar", en què l'escriptor italià Alessandro Baricco pretén entendre com s'enfronta l'ànima humana als conflictes. En un primer moment, Villaronga la va concebre com una obra teatral però després va decidir convertir-la en la pel·lícula que va rodar durant la pandèmia en només setmanes. "Érem un equip petit i amb poc pressupost. Vam rebre ajuda del Consell de Mallorca. El suport institucional i empresarial és importantíssim per poder tirar endavant els projectes." Agustí Villaronga explica en una conversa a "El matí de Catalunya Ràdio que, tot i que la pel·lícula està basada en uns fets reals i es remunta al 1816, és una reflexió sobre els naufragis del nostre temps, amb uns fets que recorden molt el que tenim al nostre voltant: "El Mediterrani és el nostre mar i el tenim sembrat de cadàvers des de fa molts anys per la qüestió del malviure de l'hemisferi sud. Gent que, buscant un món millor, se'n troben un de pitjor. Sempre són els mateixos els que naufraguen." Fotograma "El ventre del mar" (La Perifèrica) "El ventre del mar" és una de les poques pel·lícules rodades en català aquest any. Per Agustí Villaronga, director de "Pa negre", un dels títols de referència i consens quan es parla de pel·lícules en català, el cinema en la nostra llengua està en una situació crítica. Considera que no es pot culpar només un conveni sinó també a com es fan les coses des de dins. Posa com a exemple la pel·lícula estrella de l'any passat, "La vampira de Barcelona" de Lluís Danés: "A Madrid va ser com si no existís, ni als Premi Goya, ni a enlloc. Crec que hi ha un rebuig generalitzat des de fa anys cap al cinema català que no es pot separar d'una reacció política." Tot i això, Villaronga defensa que el més important és fer bones pel·lícules i mirar de no estar tan subjugats "per la cosa madrilenya o centralista". "El ventre del mar" s'estrenarà a la cartellera cinematogràfica però també es podrà veure a Filmin, que hi ha posat diners. Per Villaronga les sales de cinema tenen la batalla perduda davant de les plataformes: "La pandèmia va ser una estocada directa. I ara costarà bastant perquè la gent s'ha acostumat a veure el cinema a casa seva; els és gratis o el paguen mensualment." Villaronga creu que les sales de cinema cada vegada van a menys i cal un procés d'adaptació perquè la manera de mirar cinema també ha canviat. Avança a "El matí" que està treballant en el seu pròxim projecte que serà una comèdia "amable i tendra" amb el barri de Sant Roc de Badalona com a escenari i que començarà a rodar la pròxima primavera.