El canal infantil SX3 passa per un molt bon moment, havent recuperat el lideratge a les hores de la tarda més competitives de la televisió amb els més petits. I això, en part, és gràcies al personatge del Titó --encarnat per l'actor de 26 anys Bittor Fernández ("Víctor" en euskera, perquè el seu pare és basc)--, que va d'excursió a llocs atractius per als infants i els ensenya coneixements bàsics des de l'entreteniment i l'humor. El seu èxit, de fet, ha traspassat la televisió, i el programa s'ha convertit en el més vist del canal pel que fa a visionats digitals: acumula més de 10 milions de reproduccions a 3Cat i a YouTube. La clau de l'èxit, segons explica Fernández al "Catalunya nit", ve senzillament del fet que es tracta d'un "personatge de carn i ossos", que pot ensenyar als més petits "el món que els envolta, i no un plató": "Això ens ha permès que el personatge sigui molt lliure i pugui voltar per molts llocs diferents. A més, com que es dirigeix a un públic tan petit, aquests nens ho estan descobrint tot amb mi: des que un ou surt d'una gallina fins que una planta té una flor. I intento acompanyar-los amb una expressivitat molt accentuada." Bittor Fernández amb Manel Alías per a l'entrevista al "Catalunya nit" L'èxit de les tradicions catalanes  Alguns capítols del Titó compten amb més d'un milió de visionats, com un en què el personatge porta els infants a conèixer capgrossos i gegants. I és que, diu Fernández, des del programa s'han adonat que el seu púbic està molt interessat per les tradicions catalanes, un món que, assegura, han de seguir explorant: "També tenim una peça sobre diables que ha funcionat molt. D'aquí poc en farem una sobre sardanes i també en volem fer alguna sobre els esbarts. Això els atrau molt perquè els infants estan bastant orfes de contingut en català i explicar tradicions tan nostres els desperta molt interès." Amb el "Fa la la", el Titó recupera cançons tradicionals infantils catalanes  En paral·lel, l'actor també forma part del projecte de SX3 associat al seu "Fa la la" , on canta cançons tradicionals infantils catalanes de tota la vida; cançons que, assegura, tornen a tenir èxit entre la canalla:  "Està bé rescatar aquestes cançons per a les noves generacions. A més, els atrauen perquè van acompanyades d'unes animacions molt divertides."  Una carrera musical  L'àmbit musical no és nou per a Fernández, que ja ha treballat en molts musicals. Des d'aquest setembre, de fet, és al Teatre Tívoli amb "The producers", la comèdia de Mel Brooks que s'estrena a Barcelona després del seu èxit en diverses parts del món. El muntatge sota la direcció artística d'Àngel Llàcer sembla que ha de ser un dels èxits de la temporada: "La clau de l'èxit és que fa pixar de riure. Nosaltres, que portem dos mesos sentint les cançons, riem a cada rèplica. Els acudits estan molt ben construïts i han fet molt bé el muntatge." Un moment dels assajos del musical "The producers" L'obra narra la història de Max Bialystock, un productor de Broadway que està arruïnat, i Leo Bloom, un jove comptable. Junts, somien a fer-se rics produint el fracàs més gran de la història del teatre musical i fugint amb els diners dels inversors. Per fer-ho van a buscar el pitjor director de la ciutat, que arriba amb el seu assistent, interpretat per Fernández. En aquesta producció, l'actor repeteix amb l'equip del musical "Cantando bajo la lluvia", en què va interpretar el paper d'un professor de dicció.   Quin és el futur del Titó?  Sobre el seu futur, Fernández espera poder seguir encarnant el paper del Titó durant uns quants anys més. I és que, malgrat que aquest és el seu primer projecte a la televisió i el primer que fa clarament dirigit a un públic infantil, hi va confiar des del principi; sobretot en el criteri de l'equip del canal, que ell mateix recorda mirar de petit: "Jo soc d'una generació d'impàs entre el primer Super3, el del Petri, i la família dels súpers. Em va enganxar al mig, amb el Krust i els dibuixos com el Shin-chan."  L'actor fa anys que sap que volia dedicar-se a la interpretació i, després de treure una de les millors notes a la selectivitat de la seva promoció, va decidir continuar enfocat en la seva passió. Ara, la seva mirada està posada en la nova temporada del Titó, que --a banda de seguir fent les seves excursions habituals-- per fi sortirà de la pantalla a conèixer cara a cara els nens i nenes.