Cada feina té les seves particularitats, però en general a gairebé totes hi ha hagut un augment de reunions des de la pandèmia, amb una combinació de presencials i virtuals. Durant el confinament per la covid les reunions digitals es van disparar un 13%: eren més curtes, però s'han mantingut. Ara en fem massa i això afecta la productivitat. Segons un estudi de l'Institut Tecnològic de Massachussetts, tres dies sense reunions aumenta la productivitat un 70% i redueix un 57% l'estrés dels treballadors. Els experts recomanen una sèrie de consells per evitar errors i tenir reunions profitoses.  El que no s'ha de fer Reunions sorpresa. Convocar moltes persones: el més adequat és entre 3 i 5 participants.  Fixar la reunió al final de la jornada.  Distreure's amb el mòbil. No concretar acords o tasques al final de la reunió. No fer un seguiment dels acords. Convocar moltes persones no és el més addient per a una reunió de feina (Canva) El que s'ha de fer  Convocar la reunió al començament de la jornada. A més, dilluns és el millor dia per poder treballar en les tasques acordades per a tota la setmana. Presentar l'ordre del dia amb antelació i seguir-lo: una agenda adequada té entre tres i quatre punts. Començar amb puntualitat: no cal esperar l'impuntual. Evitar que sigui massa llarga. Mantenir el mínim d'assistents possibles. Promoure activament la participació. Evitar les distraccions i la multitasca durant la reunió. Utilitzar la tecnologia necessària i assegurar-se que els assistents virtuals puguin participar-hi sense problemes. És important que els assistents virtuals a les reunions puguin participar-hi sense problemes (Canva) Te la pots estalviar? Però, i quantes vegades et pots estalviar una reunió? Aquesta és la pregunta que ens hauríem de fer abans de convocar-les, segons Eva Rimbau, professora dels Estudis d'Economia i Empresa de la UOC, especialista en Recursos Humans. Rimbau opina que moltes trobades laborals podrien ser virtuals o es podríem substituir per un document compartit en xarxa:  "Hem de deixar les reunions presencials només per als temes més complexos." L'especialista reconeix, però, que les reunions presencials faciliten la connexió personal de l'equip i reforçen la cofiança, però no cal abusar-ne perquè amb aquest tipus de trobades també es perd molt de temps.  El que segueix sent difícil és establir un nombre de reunions ideal, perquè --segons Rimbau-- hi ha feines que necessiten moltes reunions curtes o poques de llargues: "El que no pot ser és que el 42% de les reunions siguin improductives, aquestes les hem d'eliminar." Segons l'experta, el 61% de les reunions són programades i el 41% imprevistes.