Després del triomf internacional de la música K-pop o les sèries K-drama, és el torn de la cosmètica. Segons la cambra de comerç coreana, en l'últim any, les exportacions de productes cosmètics des de Corea del Sud cap a l'estat espanyol han crescut un 229%. De fet, les dades diuen que Espanya és el tercer país europeu que més n'importa i Catalunya no es queda enrere. L'interès per aquest tipus de cosmètica, que es va disparar durant la pandèmia amb resultats sorprenents de vendes presencials i online, no para. Potser el fet que creadors de contingut a les xarxes socials i productes audiovisuals provinents del país asiàtic es consumeixin cada vegada més a casa nostra és una de les claus del seu èxit. Clients a la botiga Miin de Barcelona (Carme Montero) De fet, des de Miin --una petita botiga de productes d'estètica coreana amb nou anys d'antiguitat al barri de l'Eixample de Barcelona-- la Maria Altur parla d'una "filosofia": "La Hallyu, l'onada expansiva de la cultura coreana, és cada vegada més gran i això fa que molta gent s'acosti interessada. I la gent que prova els nostres productes, repeteix." Cosmètica sense gènere D'altra banda, una altra de les claus de l'èxit podria ser que, a Corea, la cosmètica està dirigida tant a homes com a dones. Diu Altur que "tothom és conscient que s'ha de cuidar la pell": "Prefereixen cuidar-la amb cosmètica que tapar-la amb maquillatge." Un dels productes estrella d'aquesta mena de cosmètica són les mascaretes facials. Amb tot, des de Miin, també s'han adonat que darrerament els seus clients es preocupen molt per protegir-se del sol: "Els protectors solars coreans són els millors del món, perquè allà la gent està molt conscienciada. També triomfen molt els productes per a les ulleres, que solen preocupar, o els netejadors,  ja que la doble neteja coreana amb base d'oli i base aquosa s'ha fet molt famosa." Productes de la botiga Miin de Barcelona (Carme Montero) La millor qualitat-preu Finalment, segons Altur, la cosmètica coreana triomfa perquè "és molt efectiva i es manté a un preu molt bo": "No té uns preus de luxe inassequibles per a la gent. A més, té un packaging molt atractiu." I és que Corea és un dels països que més inverteix en innovació (el 4,5%, el triple que a Espanya) sense perdre la preferència per l'ús de productes naturals: "A Corea, en relació amb la cosmètica, tenen uns departaments d'R+D increïbles. De fet, les dues marques pròpies que tenim nosaltres estan pensades a Barcelona però produïdes a Corea, perquè els laboratoris allà són una meravella." Les empreses coreanes que es dediquen a la cosmètica inverteixen molt en R+D (Carme Montero) Les prediccions de Miin els diuen que, en els pròxims anys, obtindran un creixement del 500%. De fet, a finals d'aquest juny, obriran una altra botiga més gran al carrer Balmes de Barcelona (on, a banda de vendre productes, oferiran tractaments per "gaudir de l'experiència coreana") i auguren un èxit total.