Un passeig per alguns dels reculls, particularment de danses, publicats per editors com Attaignant, Susaso i d'altres..
ESCOLTA-HO ARALa música per a corda pinçada de finals del Renaixement principis del Barroc. Veurem com els llenguatges se solapen: el llenguatge de la polifonia, tant utilitzat en el llaüt, amb el nou llenguatge del baix continu més proper a la tiorba. Avui compartim estètiques sempre amb el motiu de la corda pinçada.
Diego Ortiz en el seu "Tratado de Glosas" de 1550 ja usava la tècnica del basso ostinato en el que ell anomenava "Recercadas sobre tenores". La repetició en forma de roda d'un mateix baix al damunt del qual s'hi van construint les variacions o disminucions, esdevindrà una tècnica popular a l'Europa del barroc i també el tema d'"El Gran Segle" d'aquesta setmana.
Pietro Metastasio va ser un cèlebre llibretista, poeta i escriptor italià que va néixer a Roma el 1698. Va ser a Nàpols, però, on va publicar algunes de les seves obres més cèlebres: "Artaserse" o "Didone abbandonata", entre d'altres. La fama que li van donar aquestes obres incipients va fer que l'emperador Carles VI d'Àustria el convidés a treballar a la cort austríaca com a poeta palatí.
El Te Deum, cant d'acció de gràcies de l'església catòlica per antonomàsia, va trobar entre els temps de Lluis XIV "El rei sol" i l'etapa de Napoleó, la seva màxima expressió en el panorama musica parisenc. Completem el nostre recorregut sonor per aquesta forma sacra.