Milers d'usuaris de la C-17 estan indignats per la multa de 100 euros que han hagut de pagar pel radar d'Aiguafreda i Sant Martí de Centelles, a Osona, que últimament treu fum. La C-17 és bàsica per a la connexió de la Catalunya central. Des de l'octubre, i per sorpresa dels conductors, el límit s'ha reduït de 100 a 80 quilòmetres per hora. Des de llavors, les infraccions en aquest punt s'han multiplicat per 16. Giosuè Costa, que ha rebut una de les multes, critica l'esperit recaptador: "Jo no m'hi havia fixat perquè sempre condueixo amb el navegador o el Google Maps, que em marquen la velocitat de cada tram. I ara resulta que de 100 s'ha passat a 80. És una manera de treure els calers a la gent." Calculadora en mà i repassant els números del Servei Català de Trànsit, només en aquest punt de Sant Martí de Centelles, en direcció a Barcelona, se n'han posat més de 3.000 al mes, una diferència abismal amb les 200 infraccions mensuals d'abans del canvi. Una de les sancions imposades (Nati Adell / Catalunya Ràdio) L'enuig dels conductors sancionats és molt gran. Toni Carrasco, impulsor de la plataforma STOP accidents a la C-17, troba vergonyós que en lloc d'invertir diners per reduir la sinistralitat a la carretera s'opti per la solució més fàcil: castigar els usuaris. "És la solució més còmoda que han pogut trobar. No hi ha projectes, no hi ha canvis, no hi ha intenció de fer cap túnel en una carretera que és molt important per tota la Catalunya central. L'única solució és la més econòmica i que a més castiga el conductor." Canvi de velocitat definitiu Segons el Departament de Territori, el límit de 100 quilòmetres per hora es va abaixar fins als 80 per unes obres. Havia de ser temporal, però després s'ha decidit mantenir perquè Trànsit té la intenció d'instal·lar un radar de tram de 80 en aquest punt per seguretat. Els conductors s'hauran d'acostumar al nou límit de velocitat Així, argumenten, no confonen tant l'usuari. Per tant, la limitació, ara com ara, es manté.