L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha començat a eliminar algunes de les actuacions més emblemàtiques de l'anterior govern municipal, encapçalat per Ada Colau, per pacificar els carrers de la ciutat. La primera actuació del nou equip municipal socialista és esborrar la senyalització del carrer Pelai que ampliava l'espai per a vianants. Ara l'Ajuntament ha començat les obres per crear-hi noves places d'aparcament per a motos i bicicletes, i també punts de càrrega i descàrrega de mercaderies.  Ernest Maragall, cap d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, als estudis de Catalunya Ràdio El líder d'Esquerra Republicana al consistori, Ernest Maragall, carrega contra Collboni per tirar endavant mesures sense consultar ni la ciutadania ni la resta de partits: "Estem en una etapa evident de provisionalitat i de tempteig. El senyor Collboni no té ni projecte, ni model, ni encara línia de govern explicada ni defensada." Des de Barcelona en Comú, la portaveu municipal, Janet Sanz, ha lamentat, en una entrevista a Rac1, la decisió dels socialistes de fer enrere la pacificació del carrer Pelai quan ja s'havia consensuat un projecte amb els comerciants i els veïns.  "Constata que aquest govern municipal no té ni rumb ni model de ciutat i, alhora, va fent accions sense cap tipus de sentit, que juguen a la contra d'allò que té consens i que és acceptat per la majoria de la ciutadania, que vol passejar tranquil·la i segura, com han demostrat els carrers Consell de Cent, Girona, Rocafort i el barri de Sant Antoni." La primera tinenta d'alcalde, Laia Bonet, del PSC, justifica, en declaracions a Betevé, la decisió pel poc ús que els vianants han fet de la zona de la calçada que s'havia pacificat: "En aquests dos anys s'ha vist que hi ha hagut molt poc ús, gairebé inexistent, per part dels vianants que continuen passant per la vorera i han anat apareixent usos informals diferents al previst, com el de la càrrega i descàrrega." Segons un comunicat de l'Ajuntament, les obres entre la plaça Universitat i la de Catalunya duraran una setmana i permetran guanyar un carril de serveis: tindrà una seixantena de places per a motos, una setantena més per a bicis i 20 per a càrrega i descàrrega.