Els cotxes vells, de més de 15 anys, són els més populars a l'Estat. Segons les dades de les patronals del sector de l'automòbil, al febrer se'n van comercialitzar prop de 58.000. Això és més d'una tercera part dels 151.160 vehicles d'ocasió que es van vendre. De cotxes nous, se'n van matricular 74.001 al febrer al conjunt de l'Estat, dels quals 3.574 eren elèctrics purs. Les matriculacions de cotxes elèctrics creixen a poc a poc Dubtes, incerteses i altres pegues Els cotxes elèctrics són més cars, diu Joan Dalmau de Coches.net, i n'hi ha pocs perquè els fabricants tenen terminis d'entrega de sis o vuit mesos. A més a més, aquest expert explica que estem en un moment de moltes incerteses sobre l'expansió de les zones de baixes emissions, la nova normativa Euro 7 que limitarà encara més els gasos dels cotxes o la prohibició de vendre cotxes nous amb motors de combustió l'any 2035 si no utilitzen combustibles sintètics, entre altres mesures. "Tal com està el panorama, la mobilitat barata és el cotxe de segona mà i, per tant, hi ha molta gent a qui li peta el cotxe que en necessita un altre, que no té diners per comprar-ne un i com que els nous són caríssims en compra un de segona mà. Que té etiqueta, bé. Que no en té, l'aguanta un any o dos i després ja veurà què passa. Estem en aquest impàs." Segons Dalmau, fins i tot es dona el cas que s'estan important cotxes de segona mà dels països del centre i del nord d'Europa, que es rematriculen i es venen a l'estat espanyol perquè aquí --diu-- hi ha una demanda que fora no hi és.  Tot plegat fa que l'antiguitat mitjana del parc automobilístic espanyol se situï en 13 anys i mig, dos anys més que la dada europea.